גבי לסקי עוררה סערה על תשלום לילדי משפחות מחבלים ומתנצלת

חברת הכנסת גבי לסקי ממרצ התראיינה יום לאחר הפיגוע ואמרה כי היא תומכת בתשלום למשפחות מחבלים של אבו מאזן וכי היא נגד ענישה קולקטיבית | לאחר הביקורת היא התנצלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/22 14:24 ז בניסן התשפב

גבי לסקי עוררה סערה על תשלום לילדי משפחות מחבלים ומתנצלת
לסקי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מקומם: יום אחרי הפיגוע הקשה במרכז תל אביב בו נרצחו תומר מורד ואיתם מגיני, חברת הכנסת גבי לסקי תומכת בתשלום למשפחות המחבלים. בריאיון שנתנה הבוקר (ו') הח"כית ממרצ ברשת ב' היא הביעה תמיכה בתשלום של אבו מאזן למשפחות המחבלים למרות הפיגועים נגד אזרחים ישראלים.

"צריך לדאוג שגם לאותם ילדים תהיה פרנסה"

"אתה יודע את העמדה שלי, אנחנו צריכים להסתכל על הזכויות באופן כולל. צריך לדאוג שגם לאותם ילדים תהיה פרנסה. אני יודעת שלאנשים קשה להם לשמוע את זה אבל זו האמת. אני נגד ענישה קולקטיבית כמו הריסת בתים וצווים מנהליים", אמרה לסקי בריאיון.

אחרי התגובות שתקפו אותה, התנצלה לסקי: "האמירה שלי לא הייתה במקום ולא הצדיקה ולו לרגע את הטרור הנפשע ואני מתנצלת עליה. אני מגנה באופן חד משמעי את הפיגוע המזוויע אתמול. משתתפת בצערן של המשפחות ושולחת תנחומים למשפחות. אין פה ויכוח על בעד ונגד הטרור, כי אומרת באופן חד משמעי שיש להלחם כנגדו ויש לעשות הכל כדי להבטיח בטחון".

"אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לכך שהממשלה החלשה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור, הוא קיבל אותה שוב היום"

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריה של ח״כ גבי לסקי: "שעות ספורות אחרי הפיגוע הנורא בתל אביב, חברת הקואליציה של בנט, ח״כ גבי לסקי, מביעה תמיכה בתשלומים של הרשות הפלסטינית למחבלים - כולל למחבל שרצח אמש שני ישראלים בתל אביב. אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לכך שהממשלה החלשה של בנט לא מסוגלת לנצח את הטרור, הוא קיבל אותה שוב היום".

גם שר המשפטים הגיב לדברים וכתב: "דבריה של ח״כ לסקי חמורים, חסרי אחריות ומנוגדים לחלוטין לעמדת הממשלה. תגמול מחבלים ובני משפחותיהם ע״י הרשות הפלסטינית בשל מעשיהם הנפשעים מעודד טרור".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן