עלה לשלושה מספר ההרוגים בפיגוע הרצחני בתל אביב

הפיגוע הקשה ברחוב דיזינגוף: הותר לפרסום כי ברק לופן שנפצע אנוש בפיגוע, נפטר מפצעיו בבית החולים, מוקדם יותר הותר לפרסום שמותיהן של תומר מורד ואיתם מגיני הי"ד שנרצחו אף הם בפיגוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/22 10:30 ז בניסן התשפב

עלה לשלושה מספר ההרוגים בפיגוע הרצחני בתל אביב
תומר מורד ואיתם מגיני הי"ד, צילום: באדיבות המשפחות

גל הטרור  שהכה בתל אביב: הרוג שלישי כתוצאה מהפיגוע אמש, בית החולים איכלוב הודיע כי לאחר מלחמה על חייו, נפטר מפצעיו ברק לופן, שנפצע אנוש מירי המחבל אמש. לופן, בן הקיבוץ גינוסר, בן 35, נשוי לדנה ואב לשלושה ילדים. גדל והתעצב בקיבוץ גינוסר וכיום תושב גבעת שמואל. ברק נפצע אנושות בפיגוע הרצחני אמש וחרף מאמצי הרופאים, נקבע מותו ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

ממשפחתו של ברק לופן הי"ד נמסרה הודעה לאחר היוודע מותו של ברק  "ברק אהובינו, נכד של מייסדי קיבוץ גינוסר בעל ואב למופת. ספורטאי בכל רמח אבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום. עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד.

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של ברק לופן

מוקדם יותר הותרו לפרסום שמות שני הנרצחים תומר מורד ואיתם מגיני הי"ד, בני 27 מכפר סבא. אשר המחבל פתח באש לעברם בעת שבילו ב"אילקה בר" ברחוב דיזינגוף פינת נתן החכם. הלווייתם תיערך ביום ראשון והם יטמנו זה לצד זה.

כאמור, מותם של שניים מהפצועים נקבע בבית החולים איכילוב וכעת, נקבע מותו של הנרצח השלישי. בפיגוע נפצעו 15 בני אדם נוספים, בהם 4 במצב קשה עד קריטי, 2 במצב בינוני-קשה ו-9 במצב קל. בתוך כך, ראש הממשלה בנט עודכן בהתפתחויות באופן שוטף. לשכתו מסרה כי הוא יקיים בשעה 08:30 הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר-לב וראשי מערכת הביטחון.

ראש הממשלה והמפכ"ל מתייחסים לחיסול המחבל

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לנרצחים ואמר: "כל חטאם שביקשו לבלות ערב נורמלי. אני שולח את תנחומיי למשפחות האבלות ומתפלל יחד עם כל עם ישראל לרפואת הפצועים".

בנט בירך את כוחות הביטחון: "אני מברך את כוחותינו שהצליחו למצוא את המחבל הנמלט, ולחסלו. אנחנו שומרים על דריכות מקסימלית, בתוך תל אביב ובכל הארץ, מחשש לאירועים נוספים או פיגועי חקיינות. עם ישראל כולו כואב את צער משפחות הנרצחים, ומתפלל לבריאות הפצועים. המלחמה שלנו בטרור הרצחני ארוכה וקשה. אנחנו ננצח".

המפכ"ל גם הוא התייחס לאיתור וחיסול המחבל שביצע את הפיגוע הקשה: "אחרי לילה קשה, ולאחר שעות ארוכות של פעילות משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל, הצלחנו הבוקר, בשיתוף פעולה מבצעי ומודיעיני לסגור מעגל ולחסל בחילופי אש את המחבל. הדגשנו אמש שיקח ככל שיקח, אנחנו נשים את ידנו על המחבל, חי או מת, ואכן המגע שנוצר איתו הבוקר חייב תגובה מהירה ונחושה של לוחמי השב"כ והימ"מ ביפו".

המחבל: ראאד חזאם, בן 28 מג'נין

המחבל, ראאד חאזם, בן 28 מג'נין והוא שהה בארץ ללא היתר, הצליח לירות במבלים ולהימלט אחרי ביצוע הירי, ורק לאחר מצוד שנערך אחריו במשך שעות ארוכות, זוהה באיזור המסגד ביפו, הלוחמים שיזהו אותו קראו לו לעצור והוא בתגובה פתח לעברם באש. ולאחר חילופי אש עם לוחמי שב"כ וימ"מ, חוסל ללא נפגעים לכוחותינו.