הפיגוע בדיזינגוף, תל אביב: כך חוסל המחבל | דקה אחר דקה

המחבל מהפיגוע בתל אביב הצליח להימלט מהזירה לפני שהוא נוטרל או חוסל, ויותר מאלף שוטרים ניסו לאתרו בסביבות הזירה עד שלפנות בוקר הוא חוסל סמוך למסגד ביפו | כך הוא חוסל, כל השלבים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/04/22 08:25 ז בניסן התשפב

הפיגוע בדיזינגוף, תל אביב: כך חוסל המחבל | דקה אחר דקה
זירת הפיגוע בתל אביב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

כך נתפס המחבל: בשעה 21:00 התקבלו הדיווחים הראשונים אודות אירוע ירי ברחוב דיזינגוף. על פי החשד, כבר לאחר הירי הראשוני נמלט המחבל והצליח להיטמע בהמון ללא חשד. למקום הגיעו כוחות ההצלה שטיפלו בפצועים ופינו אותם לבית החולים איכילוב.

מהלך תפיסת המחבל

הדקות האלה היו הקריטיות לתפיסתו של המחבל: עם פינוי הפצועים מבינים במשטרת מחוז תל אביב כי האירוע ממשיך להתגלגל ומנחים את כל תושבי האיזור להיכנס לבתים ולדווח על כל דבר מה חשוד. בכל האיזור אנשים נותרו נצורים במסעדות, הופעות, הצגות ואירועים נוספים.

למקום זרמו יותר מאלף שוטרים, כך על פי הודעת המשטרה. הכוחות טיפלו בכל קריאה במוקד המשטרה, עברו בין הבתים וחולקו לגזרות בכל העיר. במקביל נחסמו הכניסה והיציאה מתל אביב והופסקה תנועת התחבורה הציבורית באיזור. המשטרה העריכה אז שהמחבל נותר בסביבה ולא נמלט מתל אביב, הערכה שהתבררה כנכונה. 

במשך שעות ארוכות ניסו הכוחות לאתר את המחבל, עד שלפנות בוקר שני לוחמי שב"כ איתרו את המחבל כשהוא מסתתר בסמוך למסגד ביפו. הלוחמים קראו לו לעצור והוא בתגובה פתח לעברם באש וניהל קרב עם לוחמי שב"כ וימ"מ. הוא נהרג במקום ללא נפגעים לכוחותינו.

המחבל: ראאד חזאם, בן 28 מג'נין

לפי השב"כ, המחבל הוא ראאד חאזם, בן 28 מג'נין והוא שהה בארץ ללא היתר. לחאזם לא היו שיוך ארגוני בולט ואין לו עבר ביטחוני ומעצרים קודמים. מהשב"כ נמסר כי חקירת הפיגוע נמשכת. בתוך כך, ראש הממשלה בנט עודכן בהתפתחויות באופן שוטף. לשכתו מסרה כי הוא יקיים בשעה 08:30 הערכת מצב בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון פנים עמר בר-לב וראשי מערכת הביטחון.