עמית סגל: נפתלי בנט השפיל את עידית סילמן

הפרשן הפוליטי הבכיר מנתח את פרישתה של עידית סילמן וקובע כי ראש הממשלה נהג בפטרונות כלפיה והתייחס אליה ביחס של מפקד ופקודה. וגם: התובנה המכריעה של סמוטריץ' והקשר לפגרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/22 10:03 ז בניסן התשפב

עמית סגל: נפתלי בנט השפיל את עידית סילמן
סילמן ובנט. מפקד ופקודה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה, האולטימטום שהציב ניר אורבך וההכרזה על עמיחי שיקלי כפורש, הקלפים הפוליטיים נטרפו מחדש. הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל ניתח בטורו בידיעות את מקרה סילמן ובחן את הסיבות לפרישתה.

סמוטריץ' הבין שהפגרה היא הזדמנות

"כל עוד המשכן עבד, סילמן וחבריה פגשו בעיקר את חבריהם לקואליציה. בצלאל סמוטריץ', סופר הצללים של מכתב ההתפטרות של סילמן, הבין שהפגרה איננה משבר אלא הזדמנות: סילמן ואורבך חזרו מהעבודה הביתה, אל סביבתם הטבעית שמתעבת את הממשלה ורוצה בנפילתה", הוא מנתח.

"במקום הכנסת, בית הכנסת. רב הקהילה של אורבך בכפר גנים עקץ אותו בדרשות השבת קבל קהל ומתפללים. מי שלא חווה זאת בישיבה התיכונית, לא יבין את ההשפלה", כתב הפרשן שלמד בנתיב מאיר.

בנט זלזל בסילמן והשפיל אותה

"לבנט קרה מה שקרה לרבים מקודמיו: ראשם שבעננים שכח שרגליהם עדיין מבוססות בביצה המקומית. כדרכם של ראשי ממשלה בפגרה, שכח שיש פוליטיקה. לקראת תחילתה הוא המריא לתווך באוקראינה, טס לשארם, שוחח עם ביידן ונרדם בשמירה", השמירה על חבריו למפלגה.

"הוא זלזל בסילמן, אחר כך השפיל אותה. שיחת הטלפון שלו איתה, אחרי האולטימטום ביום ראשון, נשמעה כמו מפקד ופקודה, לא של ראש ממשלה עם בעלת האצבע שבזכותה הוא מכהן. כשדחתה את הפגישה, היה צריך להבין שמשהו קורה". אבל בנט לא הבין, והשאר היסטוריה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן