נקמה קרה: בנט יכריז על שיקלי כפורש

ראש הממשלה נפתלי בנט נמצא בלחץ עצום בעקבות פרישת סילמן והחליט להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש | על פי בנט, ההחלטה משותפת לכל חברי הסיעה: "פועל מתוך כוונה להכשיל את הקואליציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/22 17:34 ו בניסן התשפב

נקמה קרה: בנט יכריז על שיקלי כפורש
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעת ימינה החליטו - חבר הכנסת עמיחי שיקלי יוכרז כפורש. זאת בעקבות החשש שהסיעה תתפרק לחלוטין ועל מנת להזהיר פורשים נוספים. ההחלטה פורסמה דקות אחדות אחרי ששיקלי המריא לאירופה. המשמעות עבור שיקלי היא שהוא לא יוכל להצטרף למפלגה קיימת בבחירות עתידיות.

"שיקלי פועל להפלת הממשלה"

בהודעת הסיעה נגד שיקלי נכתב: "מאז מועד הקמת הממשלה בראשה עומדת סיעת ימינה, ועוד טרם הקמתה - בחר ח"כ שיקלי לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל.

טרם הצבעת האמון בממשלה וכל שכן לאחריה, פעלו כל חברי הסיעה ושריה במטרה לקיים שיח פתוח והוגן עימו, מתוך רצון לאפשר לו ליטול חלק בפעילות הסיעה, הקואליציה ובהתוויית מדיניותן, תוך הקשבה ומתן כבוד לעמדותיו העצמאיות. אולם, מההתחלה ברור היה כי ח"כ שיקלי פועל בניגוד מוחלט לעמדות הסיעה ומתוך כוונה להכשיל את הקואליציה".

הנקמה של בנט: להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כעל פורש מסיעת ימינה

בימינה הוסיפו: "ח"כ שיקלי פעל באופן מקומם, על מנת להכשיל את פעילות הסיעה והקואליציה, כאשר לא נכח ברובן המוחלט של הצבעות הכנסת, בכדי להימנע מהצבעה כנגד עמדת הסיעה. בראיונות חוזרים בתקשורת הודה ח"כ שיקלי כי התנהלותו זו הינה מכוונת וטקטית במטרה לנסות להימנע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו.
 
במהלך מושב החורף, ח"כ שיקלי החל להצביע פעם אחר פעם כנגד עמדת הסיעה, כולל בהצבעה על חוק האזרחות שהוכרזה ע"י האופוזיציה כהצבעת אי אמון בממשלה. בהצבעתו נגד חוק האזרחות פגע ח"כ שיקלי ביודעין בביטחון מדינת ישראל ובערכים הציוניים של מדינת ישראל, כפעולה אופוזיציונית מכוונת, נגד הממשלה ונגד סיעת ימינה. לאור הדברים האמורים, הוחלט בסיעת ימינה לכנס את ועדת הכנסת בכדי להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כעל פורש מסיעת ימינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן