גורמים בציונות הדתית: "שקד חלשה, לפיד מעכב את חוק האזרחות כדי שהיא לא תחגוג"

גורמים בציונות הדתית תוקפים בביקורת חריפה את השרה שקד על עיכוב ההצבעה על חוק האזרחות, וטוענים כי לפיד מעכב את החוק לסוף השבוע כי הוא רוצה למנוע משקד את הקרדיט בעיתוני סוף השבוע: "איילת שקד חלשה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/03/22 20:04 ו באדר ב'

גורמים בציונות הדתית: "שקד חלשה, לפיד מעכב את חוק האזרחות כדי שהיא לא תחגוג"
שקד עם לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חוק האזרחות של שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת שמחה רוטמן אמנם מופיע על סדר היום של המליאה אבל ההצבעה עליו עוד רחוקה, בין היתר משום שהדיונים על החוק בוועדת חוץ וביטחון עדיין לא הסתיימו, ובקואליציה לא ממהרים להחזיר את הוועדה לפעילות, גורמים במפלגת הציונות הדתית תוקפים את השרה שקד, נזכיר כי זהו השבוע האחרון למושב החורף של הכנסת וביום ראשון תצא הכנסת לפגרה.

גורמים בציונות הדתית: "איילת שקד חלשה"

בקואליציה טוענים כי הוועדה לא חוזרת לפעילות מכיוון שטרם הסתיימו הדיונים במליאה, מנגד, גורמים במפלגת הציונות הדתית תוקפים את השרה שקד ושר החוץ יאיר לפיד ואומרים, "חוק האזרחות מתעכב כי לפיד מעכב את החוק, מיקי לוי יכול לאפשר את כינוס ועדת חוץ וביטחון אבל לפיד מחזיק אותו.

לפיד לא רוצה שאיילת שקד תקבל את הקרדיט בעיתוני סוף השבוע ותחגוג

איילת שקד חלשה ונגררת לסיטואציה. לפיד רוצה שהחוק יעבור בשישי הרחק מהקשב הציבורי ואחרי שעיתוני סוף השבוע הודפסו, כדי ששקד לא תקבל את הקרדיט ולא תוכל לחגוג. האחריות להעברת החוק היא רק על איילת שקד שתתמודד עם בג"צ וזה יותר בעיה שלה משל רוטמן".

מוקדם יותר היום דיווחנו כי בשיחות סגורות אמרה השרה שקד כי חוק האזרחות יעלה להערכתה רק בלילה שבין חמישי לשישי. 

בדוברות הכנסת הודיעו כי ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ רם בן ברק צפויה להתכנס להמשך הדיונים על חוק האזרחות והכניסה לישראל מיד בתום ההצבעות במליאה. הוועדה דחתה הבוקר את כלל ההסתייגויות שהוגשו למעט הסתייגות אחת של חלק ממפלגות האופוזיציה. 

הוועדה תצביע על הרביזיה שהוגשה להסתייגות של מפלגות הציונות הדתית, ש"ס, יהדות התורה והליכוד לפיה תוקפו של החוק יהיה למשך 12 חודשים בלבד מיום תחילתו. לאחר מכן הוועדה תצביע על חוק האזרחות והכניסה לישראל לקריאה שנייה ושלישית.


(רוטמן על חוק האזרחות).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן