בלעדי ברע"מ לא מתכוונים לוותר: המשבר הבא של הקואליציה

גורם בכיר בסיעת רע"מ חושף בשיחה עם חדשות כיפה כי במפלגה לא ויתרו על החוק שנועד לתת הטבות מס לפזורה הלא חוקית בנגב, בפעם שעברה שניסו במפלגה לקדם את החוק הקואליציה לא תפקדה במשך שבוע

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/03/22 21:12 ל באדר א'

ברע"מ לא מתכוונים לוותר: המשבר הבא של הקואליציה
מפלגת רע"מ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול רשמה הקואליציה שורה של הפסדים במליאת הכנסת ונראה שהמשברים הקואליציוניים כאן כדי להישאר. אחרי שלפני שבועיים התנגדות גורמים בקואליציה לחוק של סיעת רע"מ שנועד לתת הטבות מס לפזורה הלא חוקית בנגב הביא למשבר קואליציוני, לכיפה נודע כי המשבר הבא לא רחוק.

גורם בכיר בסיעת רע"מ מספר לכיפה שבמפלגה לא ויתרו על החוק, "אנחנו עובדים עכשיו על תכנית החומש ובכנס הקיץ (תחילת מאי) נקדם את החוק". בפעם הקודמת שהחוק היה על הפרק, הקואליציה לא תפקדה שבוע. נציין כי גם בגזרת תכנית החומש נתקלת ביעת רע"מ בבעיות משום שהכספים אותם תכננו מתעכבים, בין היתר בשל מחלוקת חריפה עם שרי הממשלה אם האכיפה בנגב תמומן מהמיליארדים שהובטחו לחברה הערבית.

הצעת החוק השנויה במחלוקת היא הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה - הטבות מס ליישובים של חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין מרע"מ. על פי הצעת החוק, מוצע לתקן את פקודת מס הכנסה ולהעניק לתושבי שבטים בנגב הקלה וזיכוי במס באותו גובה ההטבה המוענקת לתושבי המועצות האזוריות הבדואיות בנגב, על מנת לשפר את מצבם הכלכלי. 

כזכור, הצעת החוק לא עברה את אישור וועדת השרים לענייני חקיקה וחברי סיעת רע"מ החליטו להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת בקואליציה סבלו מחוסר ברוב בהצבעות ולכן לא העלו להצבעה את החוקים של חברי הקואליציה אבל רשמו שורה ארוכה של הפסדים כואבים.

שר התקשורת יועז הנדל בביקורת על התנהלות סיעת רע"מ