מעלה פולה מתיישבים הקימו מאחז בנגב: כוחות המשטרה פינו ועצרו שניים לחקירה

בסמוך לרהט על אדמות מדינה הוקם במהלך הלילה מאחז חדש, זאת "על רקע הפרסומים כי הממשלה נכנעה שוב לתכתיבי רע"מ לקראת אישור הקמת שלושה יישובים בדואים חדשים ותכנית חומש" | המשטרה: "פועלים לשמירה על הסדר הציבורי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/22 08:17 ח באדר א'

מתיישבים הקימו מאחז בנגב: כוחות המשטרה פינו ועצרו שניים לחקירה
מעלה פולה, צילום: דוברות

תושבי הנגב ובוגרי ישיבות ההסדר בדרום הקימו במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) מאחז חדש, בסמוך לרהט על אדמות מדינה. לדברים, מדובר במימוש חזון בן גוריון שאמר "בנגב נבחן" ועל כן קראו לנקודת ההתיישבות החדשה - "מעלה פולה" על שם רעייתו של ראש הממשלה הראשון. 

מעלה פולה

מעלה פולה צילום: דוברות

מספר מבנים הוקמו במקום והחלו עבודות תשתית לביסוס המאחז. על פי המארגנים, הקמת "מעלה פולה" מתרחשת על רקע הפרסומים כי הממשלה נכנעה שוב לתכתיבי רע"מ לקראת אישור הקמת שלושה יישובים בדואים חדשים ותכנית חומש. על פי הפרסומים בתכניות ההסדרה החדשות שיאשרו בממשלה אין אכיפה כלפי בניה בלתי חוקית, אין תכנית סדורה לצמצום השטח של ההשתלטות הבדואית ובוטל סעיף שימור הקרקעות באמצעות נטיעות קק"ל.  

מדוברות "מעלה פולה" נמסר: "אנו נמצאים במאבק על המשך המפעל הציוני. כשבמדינת ישראל אסור לטעת עצים ולהקים ישובים ישראלים בשנת 2022 זה אומר שצריך לחזור על הראשונות - לימי החלוצים של חומה ומגדל. אין הבדל בין דגניה ב או הקמת מעלה פולה. אנחנו נמשיך לעשות ציונות אל מול רוח הפוסט ציונות אותה מובילה הממשלה". 

עוד מסרו המארגנים במקום כי כוחות המשטרה הגיעו בשעות הבוקר והתחילו בפינוי המאחז. משטרת ישראל מעדכנת כי הכוחות, "פועלים לשמירה על הסדר הציבורי, בשטח פתוח מחוץ לעיר רהט, בעקבות כמה עשרות מפגינים שהגיעו למקום ומקיימים מחאה". 

"בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה ע"י רמ"י בגין פלישה טרייה לשטח סמוך לעיר רהט, שוטרי המחוז הדרומי שהגיעו למקום, החלו לסייע לרמ"י בפינוי כמה עשרות בני אדם שהגיעו לשם והציבו מספר מבנים ארעיים באופן בלתי חוקי. השוטרים נתנו להם זמן סביר להתפנות באופן עצמאי מהשטח, ולאחר שלא נשמעו להוראות השוטרים, החלו לפנות אותם מהמקום. כוחות המשטרה סיימו את הפינוי סמוך לעיר רהט, ועצרו לחקירה 2 בני אדם שהפרו את הסדר הציבורי ולא נשמעו להוראות השוטרים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן