צרות בקואליציה: סיעת רע"מ מחרימה את ההצבעות

עוד משבר בקואליציה: חברי סיעת רע"מ החליטו להחרים את ההצבעות בכנסת בתגובה להחלטת השרים שלא לאשר את החוק להטבות מס לפזורה הלא חוקית בנגב | בקואליציה לא יצליחו להעביר חוקים אך ינסו לבלום חוקים של האופוזיציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/02/22 13:10 טו באדר א'

צרות בקואליציה: סיעת רע"מ מחרימה את ההצבעות
יו"ר רע"מ מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד יום של קשיים בקואליציה: חברי סיעת רע"מ החליטו להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת בתגובה להחלטת ועדת השרים לענייני חקיקה שלא לאשר את החוק שהעלו חברי הסיעה ונועד לתת הנחות במס לפזורות הלא חוקיות בנגב. בקואליציה יסבלו היום מחוסר ברוב בהצבעות ולכן לא יעלו להצבעה את החוקים של חברי הקואליציה כדי להימנע מהפסד. מוקדם יותר היום, התארחה יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, בכנסת. 

בעקבות ההתפתחות, באופוזיציה הכריזו על גיוס מלא בניסיון לרשום הישגים על חשבון הכאוס בקואליציה. מנגד, חברי הקואליציה ינסו לפחות לבלום את החקיקה של מפלגות האופוזיציה. הצעת החוק שהציתה את המשבר היא הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה - הטבות מס ליישובים של חברת הכנסת אימאן ח'טיב יאסין מרע"מ.

על פי הצעת החוק, מוצע לתקן את פקודת מס הכנסה ולהעניק לתושבי שבטים בנגב הקלה וזיכוי במס באותו גובה ההטבה המוענקת לתושבי המועצות האזוריות הבדואיות בנגב, על מנת לשפר את מצבם הכלכלי. 

המשבר עם רע"מ פגע גם בחקיקה של יום שני האחרון והביא לדחייה של חוק חשוב במיוחד. בעקבות הלחץ של סיעת רע"מ החוק של שר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראש ממשלה לשמונה שנים  נדחה וההצבעה עליו צפויה להתקיים רק בשבוע הבא.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן