פוטין פתח במלחמה והעולם עסוק בגינויים: "נגיב בצורה מאוחדת והחלטית"

המערב מסתפק בגינויים חריפים למלחמה בה פתח נשיא רוסיה כנגד אוקראינה | נשיא ארצות הברית: "מתקפה שאינה צודקת". מזכ"ל האו"ם: "בשם האנושות - החזר את חייליך לרוסיה". נשיאת הנציבות האירופי הבטיחה: "נדאג שהקרמלין ישלם את המחיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/22 08:51 כג באדר א'

פוטין פתח במלחמה והעולם עסוק בגינויים: "נגיב בצורה מאוחדת והחלטית"
ביידן, "מתקפה שאינה צודקת", צילום: shutterstock

שבועות רבים של מתיחות בגבולות ארוקראינה-רוסיה הסתיימו לפנות בוקר (ה') עם הכרזתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על "מבצע צבאי מיוחד" בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. "הנשיא פוטין בחר במלחמה שאותה תכנן מראש ושתביא לאובדן חיים ולסבל אנושי קטסטרופליים" – כך הצהיר הבוקר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, מספר דקות לאחר תחילת המתקפה הרוסית.

"רוסיה – ורק היא – אחראית למוות ולהרס שתמיט ההתקפה הזו. העולם ימצה איתה את הדין", אמר. ביידן כינה את הפעולה הצבאית הרוסית "מתקפה שאינה מוצדקת ושלא קדמה לה שום התגרות". 

בהמשך היום ימסור ביידן הצהרה לעם האמריקאי, בה הוא צפוי להכריז על סנקציות כלכליות חדשות נגד רוסיה. "נתאם את המהלכים עם בעלות בריתנו בנאט"ו כדי להבטיח תגובה חזקה ומאוחדת שתרתיע כל התקפה נגד הברית".


(דיווח ברשת NBC10)

"נדאג שהקרמלין ישלם את המחיר"

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג אמר הבוקר כי "אנחנו עומדים לימינו של העם האוקראיני בשעה הנוראית הזו – נאט"ו תעשה כל שצריך כדי להגן ולשמור על כל בעלות הברית שלה". נציין כי אוקראינה לא חברה בברית. מזכ"ל האו"ם גוטרש קרא לפוטין להחזיר את כוחותיו לרוסיה, וקרא לפוטין לתת סיכוי לשלום, "מדובר "ברגע העצוב ביותר בכהונתי", אמר.

נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין הבטיחה: "בשעות האפלות האלה מחשבותינו נתונות לאוקראינה ולנשים, הגברים והילדים החפים מפשע הניצבים בפני התקפה שנפתחה נגדם ללא התגרות וחוששים לחייהם. נדאג שהקרמלין ישלם את המחיר". מנהיגי האיחוד יתכנסו גם הם בהמשך היום למפגש חירום בבריסל.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, קרא לרוסיה "לנצור מיידית את האש" ו"הפרובוקציות" נגד אוקראינה ולהסיג את כל כוחותיה. טרורדו אמר כי לפעולותיה של רוסיה יהיו השלכות.

שגרירת בריטניה באוקראינה, מלינדה סימונס, צייצה בטוויטר כי המתקפה על אוקראינה נעשית "ללא כל התגרות על מדינה שלווה מתפתחת. רק בגלל שהתכוננת וחשבת על האפשרות הזו במשך שבועות וחודשים, זה לא אומר שלא תזדעזע כשזה באמת מתרחש".