ישראל בוחרת צד בלי להזכיר את רוסיה: "תומכת בריבונות של אוקראינה"

אחרי הסנקציות של ביידן, דובר משרד החוץ בתגובה רשמית ראשונה מטעם ממשלת ישראל, לגזרה המתחממת בין שתי המדינות: "ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי בהתאם לצרכים שיעלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/22 14:57 כב באדר א'

ישראל בוחרת צד בלי להזכיר את רוסיה: "תומכת בריבונות של אוקראינה"
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, צילום: shutterstock

דובר משרד החוץ פרסם היום (ד') בחשבון הטוויטר שלו את התגובה הישראלית הרשמית והראשונה למצב המתוח בין רוסיה לאוקראינה, בלי להזכיר את רוסיה. "ישראל שותפה לדאגה הבין-לאומית מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש.

ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. מדינת ישראל דואגת גם לשלומם של אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים באוקראינה ולקהילה היהודית הגדולה שבה.

ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי בהתאם לצרכים שיעלו, ומקיימת על כך שיח עם הרשויות במדינה. ישראל ממשיכה בשיח קרוב עם שותפותיה על דרכים להשיב את המאמץ הדיפלומטי למסלולו".

נזכיר כי הודעה זו מגיעה אחרי שראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הודיע במהלך הלילה על כוונתו להטיל סנקציות נגד רוסיה, זאת לאחר שהנשיא פוטין הכריז מוקדם יותר השבוע על הכרתו בעצמאות שני המחוזות הנתונים לשליטת הבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה, דונייצק ולוגנסק.

הסנקציות מכילות צעדים כלכליים וכוללת בין היתר, איסורי נסיעה וסנקציות פיננסיות ממוקדות. "האוסטרלים תמיד עומדים מול בריונים, ואנחנו נעמוד מול רוסיה, יחד עם כל השותפים שלנו", כך הסביר ראש הממשלה האוסטרלי. 

לאחר שבבית הלבן קבעו כי "הצעדים האחרונים של רוסיה ממהווים פלישה לאוקראינה", ביידן נאם אמש (ג') והטיל סנקציות כלכליות על רוסיה. ביידן אמר כי אין הצדקה לפלישה וכי פוטין נוגס באוקראינה, "זו תחילתה של פלישה רוסית לאוקראינה והפרה שערורייתית של החוק הבין-לאומי שדורשת תגובה נחרצת". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן