כהנא מגן על חוק הגיור: "הישג כביר שאף קואליציה לא הצליחה להשיג מעולם"

אחרי שוועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את חוק הגיור לקראת ההצבעה עליו מחר, מתן כהנא מגיב למתקפות: "איפה היה בצלאל שעמדתי לבד לצידו של הרב דרוקמן בקידום מתווה ניסים?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/22 20:46 יט באדר א'

כהנא מגן על חוק הגיור: "הישג כביר שאף קואליציה לא הצליחה להשיג מעולם"
מתן כהנא, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (א') את מתווה הגיור של השר לשירותי דת מתן כהנא, זאת לקראת ההצבעה מחר במליאת הכנסת. "‏עושים היסטוריה", אמר השר כהנא אחרי ההצבעה. לאחר האישור, חברי האופוזיציה תקפו את החוק, במה שאילץ את השר לשירותי דת להגיב בנושא.

כהנא כתב בטוויטר: "ההתקדמות הנוספת שעבר היום חוק הגיור מולידה שוב פייק ניוז ושקרים על החוק. אז נעשה רגע סדר: לראשונה בתולדות ישראל נכתב בחוק (!) שהגיור ייעשה ע"פ דין תורה. זהו הישג כביר שאף קואליציה לא הצליחה להשיג מעולם", התגאה.

"את הטענות כלפי הכרה בגיורים רפורמיים יש להפנות לסמוטריץ' ודרעי שהכשילו כל פשרה בעבר שהייתה מקנה בלעדיות לגיור האורתודוקסי", המשיך כהנא. "איפה היה בצלאל שעמדתי לבד לצידו של הרב דרוקמן בקידום מתווה ניסים? לצד דרעי כמובן. כל מה שנקבע בבג"ץ חתום על שמם ובגללם. את הרשלנות שלהם לא נתקן כעת. נתרכז בלהרבות גיורים ע"פ ההלכה".

"לגבי הפייק של גיור מסתננים - החוק קובע כי רבני הערים יוכלו לגייר אך ורק אזרחים ישראלים. כל מי שאומר אחרת או שלא קרא את החוק או שמשקר ביודעין", סיים כהנא.