מינוי של השר כהנא: לראשונה - אישה חרדיה תעמוד בראש מועצה דתית

רבקה עזריאל מונתה על ידי השר לשירותי דת לעמוד בראש המועצה הדתית בבנימינה. אל עזריאל צפויות להצטרף נשים נוספות | כהנא בירך: "חילך לאורייתא. כולי תקווה שעוד ועוד נשים תשתלבנה בשירותי הדת בישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/02/22 11:14 יט באדר א'

מינוי של השר כהנא: לראשונה - אישה חרדיה תעמוד בראש מועצה דתית
כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בחודש נובמבר האחרון פרסם השר לשירותי דת מתן כהנא, את מתווה הממונים לרפורמה מקיפה במועצות הדתיות. במסגרת הרפורמה קצב השר כהנא את כהונתם של כ-90 יושבי ראש ממונים במועצות הדתיות, ובמשרד לשירותי דת נפתח מכרז להגשת מועמדות לתפקיד ממונה מועצה דתית על פי קריטריונים מקצועיים.  

בימים האחרונים החל השר כהנא למנות יו"ר ממונים במועצות הדתיות. ביום שלישי האחרון מונתה רבקה עזריאל לכהן כיו"ר ממונה במועצה הדתית בבנימינה. אל עזריאל צפויות להצטרף עוד נשים לתפקיד ראש מועצה דתית, זאת מכיוון שכרבע מכ-200 המועמדים שנגשו כה למכרז הינן נשים. 

רבקה עזריאל, היא האישה החרדית הראשונה שמונתה אי פעם על ידי השר לשירותי דת, לעמוד בראשות מועצה דתית. במשרד לשירותי דת אומרים כי לעזריאל יש ניסיון רב שנים בעשיה הציבורית חינוכית, במהלכן ניהלה צוותים בפריסה רחבה בחינוך הדתי בארץ. בשנה האחרונה כיהנה כמורשת חתימה במועצה הדתית ברעננה. עזריאל היא בעלת תואר שני במנהל עסקים תושבת העיר ירושלים ואם לחמישה ילדים.

כהנא: "כולי גאווה בגברת רבקה עזריאל"

במשרד לשירותי דת מדגישים כי ישנן שתי דרכים למנות יו"ר מועצה דתית: הרכב וממונה. הרכב - בחירה על ידי גוף הבוחר את יו"ר המועצה הדתית. ממונה - שר הדתות ממנה את יו"ר המועצה הדתית. בהרכב נבחרו עד היום שלוש נשים לכהן כיו"ר מועצה דתית. כממונה מדובר בפעם הראשונה אי פעם.

בנוסף לראשות מועצה דתית, במשרד לשירותי דת מציינים בסיפוק שבהרכבים ברשויות המקומיות החרדיות ברכסים וקריית יערים נבחרו נשים להרכב המועצה הדתית ובחירתם להרכב זכתה להסמכתם וברכתם של רבני העיר החרדים.

השר לשירותי דת, מתן כהנא בירך ואיחל לרבקה עזריאל בהצלחה: "כולי גאווה בגברת רבקה עזריאל על היותה האישה הראשונה שתעמוד כממונה בראש מועצה דתית, ואני מאחל לה הצלחה רבה, חילך לאורייתא. כולי תקווה שעוד ועוד נשים תשתלבנה בשירותי הדת בישראל. אני סבור שלנשים יש הרבה מה להעניק לשירותי הדת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן