ראיון מיקי זוהר: אני צעיר מדי בשביל לרוץ לראשות הליכוד

ברקע הקרבות בליכוד והדיווחים על עסקת הטיעון של נתניהו, שוחחנו עם ח"כ מיקי זוהר מהליכוד, "הדיבורים על היום שאחרי הם מיותרים ופוגעים בליכוד ובנתניהו" | זוהר לא שולל שהמשטרה פרצה גם לטלפון שלו ותוקף את ועדת החקירה לרכש הצוללות: "הוקמה כדי לרצות אנשים שרוצים לפגוע בנתניהו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/01/22 12:20 כב בשבט התשפב

מיקי זוהר: אני צעיר מדי בשביל לרוץ לראשות הליכוד
מיקי זוהר, צילום: אורן כהן

בפתח הראיון עם חבר הכנסת מיקי זוהר, שאלנו על הצעתו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית להאזנות הסתר, זוהר אמר כי, "וועדת חקירה בנושא הזה מתבקשת, מדובר בחופש של כל אחד ואחד וזה אבן יסוד בדמוקרטיה ונפגע באופן אנוש. אני רוצה שייבדק אם המשטרה התנהלה כך, הציבור צריך לדעת שנבחרי הציבור שומרים על הפרטיות שלו".


(האזינו: מיקי זוהר בראיון לחדשות כיפה).

אתה חושש שהמשטרה האזינה גם לטלפון שלך?

הכל יכול להיות, אני לא יודע, גם אם האזינו לי הכל בסדר גמור, אבל העובדה שהאזינו לכל מיני גורמים פוליטיים זה רק מראה שהחופש של כל אחד ואחד מאיתנו נפגע. 

איך ההתנהלות הזאת חומקת לכם מתחת לאף?

אני לא יודע, השר שלנו לא ידע, המשטרה לא עדכנה את נבחרי הציבור, הם פעלו כנראה על דעת עצמם מתוך רצון למצוא אנשים בסיטואציות לא נעימות ולפגוע בהם ברמה הפלילית. זה קרה בתקופתו של רוני אלשייך שהגיע עם גישה בעייתית, כנראה השב"כ השפיע עליו. זה נראה שאלשיך הכין את הרעיון הזה.

"נתניהו בסכנה אמתית ואף אחד לא רוצה להיות בסיטואציה הזאת"

גם אתה שותף להערכות שעסקת הטיעון של נתניהו תפיל את הממשלה? 

אני לא רוצה ללחוץ את נתניהו לשום פעולה, אנחנו צריכים לחכות בסבלנות, לכבד כל החלטה שנתניהו יקבל ולא לקפוץ ולחפש יורש. כל הדיבורים על היום שאחרי הם מיותרים ופוגעים בליכוד ובנתניהו. חייבים להמתין. כולנו הופתענו כשגילינו על המגעים אבל לא צריך להרגיש נבגדים. בסוף נתניהו שילם את המחיר כראש מחנה הימין וימשיך לשלם את המחיר אם ימשך המשפט. הוא בסכנה אמתית ואף אחד לא רוצה להיות בסיטואציה הזאת.

בכירים בליכוד כבר יצאו לקמפיינים ותוקפים אחד את השני.

כל ההתעסקות הזאת היא לא נכונה, נתניהו עדיין כאן. הם רק פוגעים בליכוד, אני מציע לכולם חדלו מהאש. לשאלתנו אם הוא ירוץ לליכוד אמר מיקי, "אני צעיר מדי אני צריך עוד להתנסות בכל מני דברים, כשאני אתמוך באחד המועמדים אני מעריך שהוא זה שינצח. בכל קונסטלציה אני אהיה בהנהגת המדינה.

"ועדת החקירה לצוללות הוקמה כדי לרצות אנשים שרוצים לפגוע בנתניהו"

אתמול החליטה הממשלה על הקמת ועדת חקירה לצוללות, אתה שותף לכעס בליכוד על ההקמה הזאת?

זאת ועדת חקירה מלאכותית, לא ממלכתית, ועדה שהוקמה כדי לרצות אנשים שרוצים לפגוע בנתניהו, בסוף הממשלה הזאת קנתה צוללות ושלמה הרבה יותר יקר ממה שהיא הייתה צריך לשלם, הרדיפה תיגמר ללא כלום, מיותר וטיפשי.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן