פרשת הריגול המשטרתי: היועץ המשפטי של המשטרה פרסם הודעה - וחזר בו

לאחר פרסומי התחקירים המטרידים על המשטרה בכלכליסט, היועץ המשפטי למשטרה פרסם מכתב ובו הוא טוען כי ההאזנות מתבססות על חוק נתוני תקשורת. לאחר מכן פרסם הבהרה וכתב: "מכתבי הקודם נשלח לאחר שנעשו בו שינויים שלא על דעתי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 23/01/22 19:48 כא בשבט התשפב

פרשת הריגול המשטרתי: היועץ המשפטי של המשטרה פרסם הודעה - וחזר בו
צילום: shutterstock

תחקירי כלכליסט נגד המשטרה: בסדרת תחקירים נחשף כי המשטרה משתמשת באמצעים של השב"כ ובאמצעות אפליקציות מסוימות האזינה לאזרחים שונים, ריגלה אחריהם והעתיקה תכתובות מייל ממכשירי הטלפון שלהם, כל זה ללא פיקוח משפטי נדרש. היום (א') היועץ המשפטי למשטרה, תנ"צ אלעזר כהנא, פירסם מכתב ובו הוא סותר את דעתו של מנדלבליט.

כהנא כתב כי האזנותיה של המשטרה מתבססות על חוק נתוני תקשורת, לעומת מנדלבליט שטען כי הן התבססו על חוק האזנות סתר. חוק "נתוני תקשורת" עוסק בנתוני מיקום ובפרטי שיחות נכנסות ויוצאות, וכלל לא קשור לתחקירים שפורסמו. לאחר פרסום המכתב, פירסם כהנא הבהרה: "מכתבי הקודם נשלח לאחר שנעשו בו שינויים שלא על דעתי - ההפצה הייתה שגיאה ואני מצר על כך".

"יש להצר על כך שגורמים רבים נגררו להסקת מסקנות ולקביעת האשמות חמורות על סמך כתבה עיתונאית שגויה ובלי בדיקה מוקדמת", מסר במכתבו יועמ"ש המשטרה. "משטרת ישראל פועלת בתחום הסיגינט – סייבר, במסגרת סמכויותיה בדין ועל בסיס צווים שיפוטיים בלבד", המשיך כהנא.

"אבהיר כי הכלים המופעלים על ידי המערך המבצעי נבחנים בהיבט המשפטי בטרם הפעלתם. לא תהיה זו הפרזה לקבוע, כי מדובר בתחום המפוקח והמבוקר ביותר במשטרת ישראל, הן בכלים פנים-ארגוניים והן על ידי גורמים מחוץ לארגון, בבתי המשפט, בפרקליטות ובמשרד המשפטים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן