הקמפיין למען נתניהו: מה יקרה במידה והוא יחתום על הסדר טיעון?

בצל הדיבורים על עסקת טיעון, איש התקשורת ינון מגל פתח הבוקר במימון המונים למשפט נתניהו. המימון מתקדם בקצב מסחרר ומעלה שוב את התהייה מה יחליט נתניהו | עו"ד שחר בן מאיר שלח מכתב ובו הוא טוען כי הקמפיין עובר על החוק

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 16/01/22 19:12 יד בשבט התשפב

הקמפיין למען נתניהו: מה יקרה במידה והוא יחתום על הסדר טיעון?
נתניהו, צילום: Miriam Alster/FLASH90

למרות שעסקת הטיעון נראית קרובה מתמיד, איש התקשורת ינון מגל יצא הבוקר (א') בצעד מפתיע עם קמפיין מימון המונים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. מגל ממצליח לגייס סכומי כסף גדולים בקצב חסר תקדים, ובכל דקה עולה הסכום.

בדברי ההסבר לקמפיין כתב מגל: "חברים יקרים אנשי המחנה הלאומי אנחנו יוצאים היום לגיוס ההמונים הגדול של מחנה הימין מתוך תחושה והבנה שמשפט נתניהו הוא תוצאה של רדיפה וניסיון להשיג בכל דרך ובכל מחיר הרשעה של מנהיג המחנה ומתוך כוונה להרחיק אותו מהנהגת המדינה. המשפט הזה אינו של נתניהו בלבד והוא לא יושב שם לבדו. לכן כולנו לוקחים היום חלק במימון המשפט - כי המשפט הזה הוא של מחנה הימין כולו".

לאחר מספר שעות הודיעו כמה וכמה חברי כנסת, ביניהם בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, על היתרמותם לקמפיין. מהעבר השני, בשמאל כלל לא אהבו את הקמפיין ועו"ד שחר בן מאיר אף שלח מכתב התראה לעמותה ובו כתב כי המימון עובר על החוק מפני שהתרומות לא עברו את אישורה של ועדת האתיקה.

בלי קשר לסוגיה המשפטית, נראה כי המימון מציב בפניי נתניהו את הדילמה האם להמשיך במשפט, עם עזרת הציבור שהתגייס לטובתו, או לחתום על עסקת טיעון. כזכור, העיתונאי שמעון ריקלין התנגד לחתימה על הסכם כזה. במידה ויחתום נתניהו על העסקה, אומר ברל'ה קרומבי, ממובילי הקמפיין ל-N12, כי הכסף יכסה את הוצאות המשפט עד עכשיו.

מטרתו של הקמפיין היא להגיע לשבעה מיליון שקלים שיגוייסו לטובו של נתניהו, והבוקר (א') נרשמו בו עומסים שהביאו אף לקריסתו. בדרך הזו נראה כי אכן הקמפיין ישיג את יעדו. לנתניהו רק נשאר לבחור: המשך המשפט או עסקת טיעון?