דרמה במשפט נתניהו | בשבועות האחרונים התנהלו מגעים לעסקת טיעון

משפט נתניהו ותיקי האלפים: בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בין בנימין נתניהו והפרקליטות בנוגע לעסקת טיעון במשפט המתנהל נגד ראש הממשלה לשעבר. על פי הדיווח המגעים התפוצצו על רקע דרישותיו של נתניהו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 12/01/22 10:16 י בשבט התשפב

דרמה במשפט נתניהו | בשבועות האחרונים התנהלו מגעים לעסקת טיעון
נתניהו בבית המשפט, צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים, ואולם בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין נציגי נתניהו לנציגי הפרקליטות בדך לעסקת טיעון. על הדיווח של בן כספית, המגעים נמשכו זמן רב והתקיימו בסודיות מוחלטת. המגעים הללו התפוצצו, על רקע הדרישה של נתניהו שהענישה במסגרת העסקה לא תכלול מאסר ולא תכלול קלון.

המדעיים לעסקת הטיעון נעשו בסודיות מוחלטת

בתגובה לדיווח של כספית מסרו מהפרקליטות כי  הם "לא מגיבים כמדיניות לשאלות על שיחות עם סנגורים, בין שהיו כאלה ובין שלא. אין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען", ומטעם נתניהו לא נמסרה תגובה.

כהונתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפויה להסתיים בתקופה הקרובה, והוא מעוניין ב"ניקוי השולחן" ואי השארת קצוות פתוחים. בשבועות האחרונים, כזכור, נסגרה גם עסקת טיעון עם חבר הכנסת אריה דרעי, יושב ראש ש"ס. במסגרת עסקת הטיעון של דרעי עם מנדלבליט ירוכך הניסוח של עבירות המס ודרעי לא ירצה עונש מאסר או עבודות שירות. דרעי צפוי להתפטר מהכנסת ולא יתנהל דיון קלון בעניינו, מה שיאפשר לו להתמודד בכנסת הבאה.

המשטרה תוכל לבצע חיפוש בטלפונים של יועצי נתניהו

בית המשפט העליון קבע אמש (ג') כי ניתן לבצע חיפוש בטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. מדובר בהחלטה שהתקבלה על ידי שבעה שופטים בהרכב מורחב, לאחר שהתגלגלה במספר ערכאות ולבסוף הגיעה לעליון. יחד עם זאת, בית המשפט ביקר את עבודת המשטרה וקבע כי החיפושים "נעשו שלא כדין", ועדיין, בית המשפט הבהיר כי יש לצפות כי מקרים מסוג זה לא יישנו.