בלעדי בכירים בליכוד: נתניהו יחתום על עסקת טיעון

למרות שנתניהו עצמו טרם הגיב לנושא באופן פומבי, בכירים בליכוד אומרים לחדשות כיפה כי נתניהו אכן יחתום על עסקת הטיעון וכי החתימה שלו תסייע להפלת הממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/01/22 13:21 יד בשבט התשפב

בכירים בליכוד: נתניהו יחתום על עסקת טיעון
בנימין נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות המגעים לעסקת טיעון בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אם יחתום יאלץ נתניהו לפרוש מהחיים הפוליטיים, פרישה שתערער את מעמדה של הממשלה ותביא לפריימריז לראשות הליכוד.

בכירים בליכוד אומרים בשיחה עם חדשות כיפה כי נתניהו אכן יחתום על עסקת טיעון, וכי הם מקווים שנתניהו יחתום, "בשבילו ובשביל משפחתו". כמו כן מוסיפים הגורמים כי בנסיבות שנוצרו זה יכול גם לסייע להפלת הממשלה, "הממשלה תיפול יותר מהר ממה שחושבים". 

בתוך כך ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (א') לעסקת הטיעון של בנימין נתניהו שנמצאת כעת בכותרות ומאיימת על ממשלתו, "חברים, זאת ממשלה של עשייה, ששמה את אזרחי ישראל במרכז. לכן, לכל הפרשנים הפוליטיים למיניהם, לצד כל הגרפים והתרחישים - תנוח דעתכם, ממשלת ישראל עובדת וממשיכה לעבוד, בעבודה שקטה וטובה, שנעשית יום אחרי יום למען אזרחי ישראל", אמר בנט.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס גם הוא לעסקה הנרקמת ותקף בחריפות את הדוחפים לעסקת טיעון, "לא היה אדם שסיכן את שלטון החוק הישראלי יותר מנתניהו. האיש שהשתמש בכיסא ראש הממשלה להלך אימים על פרקליטים ושופטים, חוקרים ועיתונאים. האיש שפעל להרוס את אמון הציבור ביסודות הדמוקרטיה ממניע אישי - לא זכאי לעסקאות והקלות. מול גדול המשחיתים חייבים למצות את הדין. זה האינטרס הציבורי".


(נתניהו בפתח ישיבת הסיעה: הציבור מעדיף אותי).