עמיחי שיקלי מתכנן עתיד פוליטי חדש ואלו האופציות שעומדות בפניו

מי שיושב על תקן המנדט של מפלגת ימינה מחשב מסלול מחדש ובודק את האופציות הפוליטיות שלו. על הפרק: הקמת מפלגה חדשה או חבירה לליכוד. המטרה: לעצב רשימה מדמויות דומיננטיות, ימניות ולאומיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/22 08:22 יא בשבט התשפב

עמיחי שיקלי מתכנן עתיד פוליטי חדש ואלו האופציות שעומדות בפניו
עמיחי שיקלי, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

בשקט-בשקט, התחיל חבר הכנסת עמיחי שיקלי לעבוד על עתידו הפוליטי. הוא יושב בכנסת על תקן המנדט של מפלגת ימינה, אף שבפועל הוא כבר לא חלק ממנה מתחילת הדרך, כשהתנגד להקמת הממשלה הנוכחית, וכשהצביע נגד תקציב המדינה וחוק האזרחות.

שיקלי לקח את הזמן להתארגנות. הוא עדיין לא החליט אם יקים מפלגה או שיצטרף למפלגה אחרת (הליכוד), אך מאחורי הקלעים הוא כבר מעלה הילוך בהכנות משמעותיות למהלך. בראיון מחר (ו') בישראל היום יתפרסם כי שיקלי היה רוצה לעצב רשימה מדמויות חזקות, מקצועיות, דומיננטיות, בעלות דעה ברורה וגם דמויות ימניות ולאומיות. בינתיים הוא בשלב שתילת הזרעים והגישושים.

כך, למשל, הוא שלח הודעה לד"ר שרון אלרעי פרייס על כך שהיה שמח לפגוש אותה להיכרות, אך לא זכה למענה. הוא ישב במסעדה עם חבר משותף לו ולעומרי כספי, וזרק לכספי את המחשבה על להיות חבר כנסת בעתיד, אך שמע מכספי שהוא עסוק בהשקעות ובספורט, ושפוליטיקה זה לא הכיוון שלו בחיים. אפילו ח"כית ביש עתיד קיבלה הצעה, בבדיחה שמאחוריה יש גם חצי אמת, שתצטרף אליו לרשימה.

יש גם אנשים ששיקלי זרק להם את הרעיון להצטרף למפלגה בראשותו, ואפילו שמע מהם תשובה חיובית, כמו יוסף חדאד, מנכ"ל עמותת "ביחד - ערבים זה לזה", שפועלת לחיבור המגזרים הערבי והיהודי, שגם אמר לשיקלי שיהיה שמח להצטרף לרשימה, ואפילו ביקש מקום ריאלי. 

האפשרות הנוספת היא להצטרף לרשימת הליכוד. הוא מקבל את נתניהו כמנהיג המחנה הלאומי, אבל אם נתניהו יילך - הקלפים ייטרפו. לתפיסתו, הליכוד הפך למפלגה שהתעצבה בדמותו של נתניהו. ביום שאחריו, לא בטוח שהיא תישאר תנועה יציבה וחזקה שמסתובבת סביב 30 המנדטים.

כמו כן, שיקלי כלל לא בטוח שהיה רוצה לשרת תחת ישראל כץ, יולי אדלשטיין או ניר ברקת. במסגרת פטפוטי הסקרים במסדרונות הכנסת, הוא ראה סקרים שבהם הוא חזק יותר מהטוענים לכתר בליכוד. ואפשרות שכזאת דורשת מחשבה. הראיון המלא לכתב הפוליטי יהודה שלזינגר, יפורסם  מחר (ו') במוסף "ישראל השבוע" של "ישראל היום".


(עמיחי שיקלי בראיון לחדשות כיפה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן