בנט על סטרוק: "האישה ניגשת אליי בלי מסכה ומתיזה עליי אומיקרון"

ראש הממשלה היה שותף לאירועים הלא רגילים שהתרחשו השבוע לאחר ההצבעה על חוק החשמל. עוד קודם לאישור החוק, ניגשה סטרוק לבנט וניסתה לדבר איתו, אך בנט אמר לה לעוף ממנו: "מספיק הייתי מבודד בשבוע שעבר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/01/22 11:50 ה בשבט התשפב

בנט על סטרוק: "האישה ניגשת אליי בלי מסכה ומתיזה עליי אומיקרון"
מוריד את המסכה וצועק, ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ההצבעה על חוק החשמל, נרשם אירוע חריג ביותר כאשר ראש הממשלה נפתלי בנט קם מכיסו והחל להתעמת עם חברי האופוזיציה, שהתנהגו אף הם בצורה לא ראויה. מי שספגה אש במהלך הדיון היתה חברת הכנסת אורית סטרוק, שניגשה לבנט בכדי להגיד לו מספר מילים, והוא בתגובה זרק לעברה "עופי לי מהעיניים". 

בטורה השבועי שפורסם הבוקר (ו') ב"ידיעות אחרונות", האשימה העיתונאית סימה קדמון את סטרוק בכך שנהנתה מכל רגע, "היא הפכה את האירוע לעוד הוכחה לכך שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר חצה את הקווים".

קדמון חשפה את הסיבה בגינה בנט התבטא באופן כה חמור כלפי סטרוק. "מיד אחרי אותה תקרית אמר בנט למי שאמר: 'האישה ניגשת אליי בלי מסכה ומתיזה עליי אומיקרון ממרחק של עשרה סנטימטר. אז אמרתי לה לעוף ממני. מספיק הייתי מבודד בשבוע שעבר'", כך על פי קדמון.


(המהומה במליאה)

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', הגיב הבוקר לטיעונים של בנט: "כל אדם הגון משמאל ומימין צריך לחוש בושה הבוקר שזה האיש שמכהן כאן כראש ממשלה".

זו לא האמירה המבזה הראשונה המופנית אל סטרוק. השר ללא תיק אלי אבידר, זלזל בסטרוק, כאשר נאם במליאת לפני כחודש, והתייחס לחברותה בוועדת חוץ וביטחון: "הבאנו לך מתורגמן שיסביר לך מה אומרים" והוסיף "היו צריכים להסביר לך, הבאנו לך מתורגמן שיסביר לך מה אומרים. כל פעם, מישהו אומר משפט - 'לא הבנתי'. תגידי, עכשיו בוועדות חוץ וביטחון התחלת להבין? שאני אהיה רגוע, הבנת?".

לפני כשבע שנים, בעודו נואם במליאת הכנסת, צעק ניצן הורוביץ לעבר סטרוק: "את מתקלחת בלי הפסקה. את מזהמת את הארץ, את מזהמת את מי התהום וגם מזהמת את הכנסת!".