השרים החליטו: רשימת המדינות האדומות תורחב, התו הירוק חוזר לקניונים

ראש הממשלה נפתלי בנט מתעסק הערב בהתפשטות נגיף האומיקרון בישראל ובעולם, אחרי ששוחח עם מנהלי קופות החולים, בנט כינס את ראשי סיעות הקואליציה | ישראלי שלא התחסן נדבק באומיקרון וחולה במצב קשה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/12/21 22:28 ז בטבת התשפב

השרים החליטו: רשימת המדינות האדומות תורחב, התו הירוק חוזר לקניונים
בנט, נערך לבלימת הנגיף, צילום: חיים צח, לע"מ

אחרי הודעת משרד הבריאות על עלייה חדה במספר הנדבקים באומיקרון במדינת ישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט מכנס הערב את ראשי סיעות הקואליציה לדיון חירום בנושא. במערכת הבריאות מודאגים מגל חמישי ומפצירים בציבור להתחסן. 

במהלך הערכת המצב בעניין ההתמודדות עם זן ה"אומיקרון" בישראל קיבלו ראשי המפלגות סקירה מראשי מערכת הבריאות בנוגע לקצב התפשטות זן ה״אומיקרון״ בעולם ובמדינת ישראל, בנוסף, דנו על הצעדים למניעת התפשטות הזן במדינת ישראל. 

בדיון הוחלט כי רשימת המדינות האדומות תיבחן מדי יום ותעודכן באופן תדיר. בימים הקרובים תתווספנה מדינות נוספות לרשימת המדינות האדומות על פי הגדרות משרד הבריאות. ראש הממשלה הנחה לקדם את החלת תו ירוק על הקניונים, בתיאום עם משרדי הכלכלה והאוצר. בנוסף, דנו בדרכי הגברת קצב ההתחסנות והגברת האכיפה.

מוקדם יותר הערב דווח משרד הבריאות על עלייה חדה במספר המאומתים לאומיקרון. 20 מאומתים חדשים לוראיינט האומיקרון התגלו היום, קיים חשד גבוה לעוד 51 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף. בישראל חוששים מגל חמישי לאור נתוני התחלואה באירופה. אחד מהנדבקים הוא ישראלי שלא התחסן וחלה במצב קשה.


(דוד בנט מתחסן).