מרב מיכאלי: הסרסור בסוהרות קרה בתקופת נתניהו, ההצעה לוועדת חקירה היא פרובוקטיבית

שרת התחבורה מרב מיכאלי עונה לביקורת על כך שהקואליציה הצביעה נגד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הסרסור בסוהרות ומזכירה לכולם, "כבר ב-2018 דרשתי לקיים דיון בנושא, מנתניהו לא שמענו מילה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/12/21 21:45 ז בטבת התשפב

מרב מיכאלי: הסרסור בסוהרות קרה בתקופת נתניהו, ההצעה לוועדת חקירה היא פרובוקטיבית
מיכאלי , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבוע שעבר ספגו חברי הקואליציה ביקורת רבה על כך שהצביעו נגד הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לפרשת הסרסור בסוהרות שטלטלה את המדינה. שרת התחבורה מרב מיכאלי תוקפת הערב (ש') את האופוזיציה עם, "כמה עובדות".

תחילה כתבה מיכאלי כי, "פרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע היא נוראית, מזעזעת ואסור בשום צורה שפרקטיקה דוחה כזו תמשך, לא שם ולא באף מקום. מי שאפשר את הפעולות האלה – שמע, ראה, ידע, או פשוט לא עשה כלום, חייב לתת את הדין בהקדם על החרפה הזאת".

על התנהלותה מול המקרה הקשה, סיפרה: "כבר בשנת 2018 כשהפרשה נחשפה בערוץ 20 אצל העיתונאי לירן לוי, אני דרשתי יחד עם עוד חברות כנסת לקיים דיון בכנסת בנושא.ב-12.6.2018 התקיים דיון בוועדת הפנים, בזמנו בראשות יואב קיש, על סוגיית הצבת סוהרות בבתי הכלא באגפים הביטחוניים לאור הדיווחים המאוד מטרידים שהכתבה העלתה. לדיון הגיעו נציגים רבים מהשב"ס כשלכולם עמדה ברורה אחת – לא היה ולא נברא".



מיכאלי הסבירה את התנגדותה למהלך אותו הוביל אופיר סופר, "כל חקירה שתתקיים במקביל לחקירה הפלילית תחבל במאמץ להגיע לחקר האמת ותעכב את העמדתם לדין של האשמים בפרשה המזעזעת הזאת. וכאן מגיעה השורה התחתונה – ההצעה הפרובוקטיבית שהובילה בשבוע שעבר האופוזיציה (שהייתה בשלטון כשזה קרה ולא טיפלה בזה), להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על הפרשה הזאת היא לא יותר מדרך לעכב את החקירה, לפגוע במאמצים ולמנוע סגירת מעגל של האירוע הנורא הזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן