ניר אורבך מאיים: לא אקדם הצעות חוק של חברי קואליציה שמסיתים נגד מתיישבים

יו"ר ועדת הכנסת אורבך, הודיעה לחברתו למפלגת ימינה ויו"ר הקואליציה סילמן כי לא יקדם הצעות חוק של חברי קואליציה המסיתים נגד מתיישבים: "כל עוד חברים בקואליציה פוגעים בי ובציבור אותו אני מייצג אני לא מתכוון לתמוך בשום יוזמה או חקיקה מצדם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/12/21 21:07 יא בטבת התשפב

ניר אורבך מאיים: לא אקדם הצעות חוק של חברי קואליציה שמסיתים נגד מתיישבים
אורבך מאיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאור האמירות המסיתות של מספר חברי קואליציה, יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, הודיע הערב (ד') ליו"ר הקואליציה עידית סילמן, כי לא יקדם חקיקה של אותם גורמים בוועדת הכנסת. דבריו מגיעים לאחר סערת דברי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב בנוגע ל"אלימות המתנחלים".

אורבך פתח את פנייתו לסילמן, וכתב: "אנו שותפים מרכזיים בקואליציה ובממלה שקמה לפני חצי שנה. האמנתי ואני עדיין מאמין כי הקמת הממשלה היתה צורך אמיתי להפסיק את מערכת הבחירות הבלתי פוסקת ולהוצאת מדינת ישראל מהכאוס אליו נקלעה בשנים האחרונות. כחבר בקואליציה אני יודע כי הממשלה הנוכחית על גווניה השונים עובדת למען כלל אזרחי ישראל, זה כוחה וזהו המתכון להישרדותה". 

יחד עם זאת כתב אורבך, "אני עוקב בדאגה אחר הודעות מסיתות של חברים בקואליציה שמטרתן להכתים ולפגוע בציבור המתיישבים היקר, שנשלח כחוק על ידי ממשלות ישראל ליישב את ארץ ישראל, בו בזמן שטרור פלשתיני פושה ברחבי יהודה ושומרון ושגרת חייהם של מאות אלפי מתיישבים מופרת. אמירות שלאחר מכן משמשות גופים זרים ופלשתינים להכפשת מדינת ישראל ופוגעת באינטרס הלאומי שלה", כתב אורבך. 

לסיום כתב אורבך: "לאור זאת, כיו"ר ועדת הכנסת ברצוני להודיעך כי מעצה ואילך, כל הצעת חוק שתעלה מצד חברי הכנסת הללו לא תקודם על ידי בוועדת הכנסת. כל עוד חברים בקואליציה פוגעים בי ובציבור אותו אני מייצג אני לא מתכוון לתמוך בשום יוזמה או חקיקה מצדם".

צילום: ללא

 

משרד החוץ הפלשתיני פרסם מוקדם יותר היום הודעת תמיכה רשמית, ולא רגילה, לדבריו של השר בר-לב, שהתבטא בימים האחרונים מספר פעם נגד אלימות המתנחלים. "צעד בכיוון הנכון והכרה רשמית ראשונה של שר בממשלת ישראל בהפרות ובפשעים שמבצעים גורמי הטרור היהודיים נגד הפלשתינים, אבל זה לא מספיק".

הפלשתינים קראו לשרים נוספים לצאת נגד מה שהם מכנים "טרור המתנחלים". "קוראים לשרי המרכז והשמאל בממשלה להפסיק את שתיקתם ולהכריז שהם מגנים ומתנגדים לטרור המתנחלים ותקיפת פלשתינים".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כתב בתגובה בחשבון הטוויטר לו: "ממשלת בנט-לפיד ממשיכה לבייש את ישראל".