עמר בר-לב ממשיך: "אלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם"

השר לביטחון פנים עמר בר-לב עונה לביקורת שקיבל על הדברים החריגים שאמר וכותב הבוקר, "מי שקשה לו, שישתה כוס מים, אמשיך להילחם באלימות המתנחלים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/12/21 08:52 י בטבת התשפב

עמר בר-לב ממשיך: "אלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם"
עמר בר-לב, צילום: Meir Vaknin/Flash90

השר לביטחון פנים ממשיך למשוך אש. אחרי שדיבר אמש על אלימות המתנחלים ועורר את זעמם של שותפיו הימניים לקואליציה, עמר בר-לב עונה הבוקר (ג') לביקורת ומציע למי שנפגע לשתות מים וטוען כי הסערה היא כי קשה לאנשים עם האמת. 

עמר בר לב: "אלימות מתנחלים קיצוניים"

הבוקר כתב השר בר-לב, "אני מבין שבאמת קשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצוניים חוצה את כל העולם וממשלות זרות מתעניינות בנושא. אני ממליץ למי שקשה לו, שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצוניים - ובאלימות מתנחלים קיצוניים כאילו אין טרור פלסטיני".

הציוץ מגיע אחרי התבטאותו החריגה אמש, "פגשתי את תת מזכירת המדינה של ארה"ב, הגברת ויקטוריה נולנד. תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים". בימין תקפו את בר לב, גם בקואליציה זעמו על השר, שרת הפנים איילת שקד כתבה: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר".

חבר הכנסת ניר אורבך הוסיף: "השר, עם ישראל מחכה להתנצלות. אין סימטריה ואין מקום לאמירות כאלה. המתיישבים הם טובי בניה ובנותיה של החברה ישראלית. ממליץ לך לשבת איתם להיכרות לפני אמירות מקוממות שכאלו. אמירה שכזו היא פוגענית, לא ראויה והכי נורא שהיא מציגה מצג שיקרי. תתנצל".

ארגון "תג מאיר" הנלחם בפשעי שנאה דווקא מחזק את השר בר לב: "ימין קיצוני פועל במדינת ישראל, יהודה ושומרון כמעט ללא הפרעה. עוקר עצי זית, מחלל מסגדים, מנזרים וכנסיות, משחית מכוניות, פוגע בבתים מיושבים וגם פוגע בערבים ישראלים ובפלסטינים חפים מפשע.  מה שהולך כמו טרור, מגעגע כמו טרור ונראה כמו טרור ראוי שיקרא  בשמו וראוי שמדינת ישראל תלחם בו".