"נטרפה על בנט דעתו": הערכת המצב על האומיקרון שיצאה משליטה

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ התכנסו היום עם בכירי מערכת הבריאות בכדי לדון בהתפשטות זן האומיקרון וההתמודדות מולו. הערכת המצב התלהטה וגורמים שנכחו בדיון מספרים כי היו צרחות בין בנט להורוביץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 15:36 ה בטבת התשפב

"נטרפה על בנט דעתו": הערכת המצב על האומיקרון שיצאה משליטה
בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בהערכת מצב שקיים ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ועם בכירים נוספים דנו היום (ה') בהתפשטות נגיף הקורונה בעקבות זן האומיקרון. במהלך הדיון הנחה בנט גורמים במשרד הבריאות "לבחון אפשרויות להטלת מגבלות על לא מחוסנים". בין ההטלות ששוקל ראש הממשלה: סגר ללא מחוסנים וכן איסור יציאה לחו"ל.

על פי דיווח ב-N12, הדיון הגיע לטונים גבוהים לאחר שראש הממשלה ושר הבריאות לא הסכימו על חלק מהדברים, כאשר הורוביץ מתנגד להטלות אותן ביקש בנט לקדם. ההצעה לאיסור יציאה מהארץ נפסלה מבחינה משפטית.

הורוביץ אמר לבנט בדיון: "אני מבין שאתה רוצה לסגור הכול". בנט השיב: "אני לא מקבל את זה. אנחנו צריכים לקבל את ההחלטה לפי מה שטוב למדינת ישראל. אני מזכיר שאני דגלתי בהשארת המשק פתוח". כאמור, הדיון הגיע לטונים גבוהים ואף אחד השרים אמר ש"נטרפה על בנט דעתו".

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע אמש (ד') כי חולה שזוהה עם הווריאנט, ישהה בבידוד במשך 14 ימים מלאים, ולא עשרה כפי שנהוג בחולי קורונה אחרים. החלטה שהתקבלה בדיון היום היא הגברת אכיפת התו הירוק באמצעות הברקודים, הנחיה שהוטלה על המשרד לביטחון פנים.