ליברמן: "חייבים לחזק את מדינת ישראל ולהשאיר אותה גם ציונית וגם יהודית"

שר האוצר, אביגדור ליברמן, נאם בכנס לימוד FSU, והציג תמונה אופטימית: "השקל הוא המטבע החזק בעולם, וזה מעיד על הכלכלה שלנו". עוד הוסיף: "אנחנו חייבים לשלב ידיים ולשמור על הגחלת היהודית בתפוצות ולשמור על החינוך היהודי והציוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/21 22:14 ה בטבת התשפב

ליברמן: "חייבים לחזק את מדינת ישראל ולהשאיר אותה גם ציונית וגם יהודית"
ליברמן, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כנס לימוד FSU ה-13 אירח את שר האוצר, אביגדור ליברמן, אשר נאם מול 800 המשתתפים. בדבריו התייחס לכלכלה הישראלית ולחשיבות החינוך הציוני: "מאחורי פרויקט לימוד עומד הרבה מאוד חזון. זהו פרויקט שמשלב גם ציונות וגם יהדות. אנחנו חייבים לחזק את מדינת ישראל ולהשאיר אותה גם ציונית וגם יהודית. ישראל מתפקדת באופן יוצא מן הכלל, ואפשר לטפוח על השכם לקואליציה הזו. אחרי 4 מערכות בחירות, הקמנו ממשלה מתפקדת שפועלת למען האזרחים ולא למען עצמה.

"בנושא הכלכלי, אני לא זוכר מתי זכינו לכל כך הרבה שבחים בזירה הבינלאומית כמו מארגון ה OECD. אנחנו מסיימים את השנה הזו כשכל הנתונים הם נתונים מאוד מרשימים. בנושא התעסוקה חזרנו למצב שלפני הקורונה, אנחנו בקצב צמיחה של 7.1 אחוז - זהו קצב הצמיחה הכי גבוה במדינות המפותחות בעולם", אמר ליברמן.

עוד הוסיף ליברמן כי הגירעון ירד מ-10.1% ל 4.6%. "אנחנו יודעים מה לעשות ואיך, ואם נממש את כל הרפורמות והתכניות נהיה בצמרת העולם. אנחנו נמצאים במקום 17-18 במדד איכות החיים, והמטרה היא להיכנס לעשירייה הראשונה ואף לחמישייה הפותחת. השקל הוא המטבע הכי חזק בעולם, וזה מעיד על עוצמת הכלכלה שלנו. אנחנו כולנו חייבים לשלב ידיים, ולשמור על הגחלת היהודית בתפוצות, לשמור על החינוך היהודי והציוני, ולהפוך את ישראל לאטקרקטיבית ליהודים ולצעירים בפרט".

פרויקט "לימוד FSU" לדוברי רוסית בעולם אשר נוסד לפני 15 שנים, הוא פרויקט חינוכי-תרבותי ייחודי. מטרת הפרויקט היא לחזק את הזהות היהודית ואת זיקת הצעירים היהודים בתפוצות למדינת ישראל. בראש הפרויקט שהוקם על ידי חיים צ'סלר וסנדרה קאן, עומדים אהרון פרנקל ומת'יו ברונפמן, והוא פועל ב-9 מדינות ברחבי העולם: רוסיה, אוקראינה, ארצות-הברית, מולדובה, בלרוס, קנדה, אוסטרליה, מערב אירופה וישראל. מאז הקמתו, השתתפו כ-75,000 יהודים בכנסים ובפסטיבלים שונים של הפרויקט, והוא נמצא במגמת צמיחה מתמדת. 

את הכנס פתח נאומו של אהרון ג. פרנקל, נשיא 'לימוד' FSU: "השנה אינה שנה כבכל השנים, ולמרות הקשיים והאתגרים שהביא איתו נגיף הקורונה, פעילות 'לימוד' לא פסקה, והמשכנו לחזק את פעילות הארגון בצורות שונות. כולם זכו השנה לחזור בגדול, וזו הוכחה ניצחת לחשיבות ולמשמעות העצומה עבור היהדות דוברת הרוסית".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית אמר בכנס כי "מהמקום בו הודחקה בעבר התרבות היהודית ודוכאו אלו שרצו ללמוד - קם על רגליו, דור של בנים, נכדים ונינים, מתכנס כאן בשפיים ואומר – 'ניצחנו. את המנגינה של העם שלנו אי אפשר להפסיק'".