מתח בקואליציה: יוליה מלינובסקי נגד חוק הגיור של מתן כהנא

למרות פרסומה של תכנית הגיור של שר הדתות מתן כהנא, לחדשות כיפה נודע כי יו"ר הוועדה לשירותי דת, ח"כ יוליה מלינובסקי תגיש ביום ראשון לוועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שלה לתיקון מערך הגיור, "כהנא משאיר את הכוח אצל הרבנות הראשית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/12/21 13:09 כז בכסלו התשפב

מתח בקואליציה: יוליה מלינובסקי נגד חוק הגיור של מתן כהנא
יוליה מלינקובסקי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שר הדתות מתן כהנא פרסם הבוקר (ד') את תכנית הגיור אותה הוא מקדם בחודשים האחרונים. עם פרסום התוכנית שהייתה סמויה במשך תקופה ארוכה, כהנא זוכה לביקורת בתוך הקואליציה על התכנית שפרסם. יו"ר הועדת לשירותי דת, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי אומרת לחדשות כיפה כי היא ממשיכה לקדם את הצעת החוק הפרטית שלה בנושא הגיור.

בשיחה עם חדשות כיפה אומרים בלשכתה של מלינובסקי כי הצעת החוק שלהם תגיע לוועדת השרים לענייני חקיקה כבר ביום ראשון הקרוב, שם הם מצפים כי היא תעבור. בלשכת מלינובסקי תוקפים את ההצעה של כהנא ואומרים: "יש סיכום בהסכמים הקואליציוניים וההצעה של כהנא שונה ממנו כי היא משאירה את הכוח אצל הרבנות הראשית".

חוק הגיור בהסכם הקואליציוני של ישראל ביתנו

חוק הגיור בהסכם הקואליציוני של ישראל ביתנו צילום: ללא

עיקר המחלוקת נמצא בסעיפים שהציב כהנא שיאפשרו למועצת הרבנות הראשית ולרב הראשי לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר. אחרי עיון בהסכמים הקואליציוניים עולה כי בהסכם בין יש עתיד לישראל ביתנו לא מוזכרת שום הגבלה על רבני הערים, במיוחד לא באופן שמותיר כוח לרבנות הראשית.

שר הדתות בירך הבוקר על התכנית שפרסם ואמר: "במדינת ישראל חיים כיום קרוב לחצי מיליון אזרחים שאינם יהודים ע"פ ההלכה. מדובר בצאצאי יהודים מזרע ישראל החיים איתנו בצבא, בעבודה, בלימודים ובכל מרחבי החיים. הגיעה העת לאפשר לכל מי שחפץ להצטרף לחיק העם היהודי ע"פ ההלכה ולעשות זאת בהליך גיור מאיר פנים. עלינו כמדינה החובה והזכות לעשות הכל על מנת שזה יקרה. חוק הגיור הממלכתי שאני מוביל יאפשר לרבני עיר לחזור ולגייר כבעבר, ירחיב את תכניות הלימוד והליווי למתגיירים ויאפשר לכל המבקש להצטרף במלוא המובן לעם ישראל. להשלים הליך גיור בפני בית דין רשמי של מדינת ישראל".


(קינלי טור פז על חוק הגיור).