את אוכלת כשר? | השאלה שגרמה ליוליה מלינובסקי לאיים לתבוע את ינון מגל

יושבת ראש הוועדה לשירותי דת ממשיכה למשוך אש: בתגובה לשאלה האם היא אוכלת כשר, איימה לתבוע את המראיין. אתמול אמרה מלינובסקי כי אפשר לצמצם את תרי"ג מצוות, הותקפה, וענתה בציוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/21 11:37 כ בכסלו התשפב

את אוכלת כשר? | השאלה שגרמה ליוליה מלינובסקי לאיים לתבוע את ינון מגל
חברת הכנסת מלינובסקי, צילום: Hadas Parush/Flash90

חברת הכנסת מישראל ביתנו מכהנת כיושבת ראש הוועדה לשירותי דת ומצליחה להכעיס רבים בממסד הדתי השמרני. הבוקר, במהלך ראיון לרדיו 103FM בנושא הדברים שאמרה אמש בוועדה לשירותי דת, נשאלה חברת הכנסת מלינובסקי על ידי ינון מגל, האם היא אוכלת כשר. היא לא נשארה חייבת וענתה: "זה לא שאלה רלוונטית, זו חדירה לפרטיות, ואפילו הייתי מגישה נגדך תלונה שאתה שואל את זה בשידור. כשרות זה משהו פרטי של בן אדם".

על השאלה מדוע בעיניה היא מתאימה לכהן כיושבת ראש הוועדה לשירותי דת ענתה מלינובסקי כי "כל עוד לא הופרטו שירותי הדת במדינה, הם נוגעים לכל אזרח". היא גם האשימה את מגל בכך שהוא לא שואל את השאלה הזו כל חברת כנסת ויושב ראש ועדה בכל נושא.

אמש אמרה מלינובסקי בדיון על הגיור כי "יש לנו 600 ומשהו מצוות בתורה. בסוף הרבי מליובאוויטש בחר עשר, אמר לפחות את זה. אז גם זה ניתן להצטמצם". לאחר שהותקפה היא צייצה בטוויטר והסבירה: "מסתבר שאני עושה עבודה יסודית ובגלל זה מוניתי לעסוק בנושאי הדת. עשרת מבצעי הרבי מחב"ד היא סדרת מערכי פעילות שיזם. עשר מצוות שבעידוד קיומן התמקדו המבצעים. במסגרת המבצעים עוסקים פעילי חב"ד בחיזוק קיומן של מצוות שלדעת הרבי הן בעלות מרכזיות והשפעה על כלל עם ישראל".


(עימות בין מלינובסקי לגפני).