אולטימטום לכהנא חבר הכנסת טור פז לחדשות כיפה: "אם כהנא לא יגיש את חוק הגיור, נגיש כהצעה פרטית"

אמש כינסו חבר הכנסת קינלי טור פז וחברת הכנסת יוליה מלינובסקי דיון על חוק הגיור, טור פז מספר לחדשות כיפה על החשיבות של החוק: "אנחנו מאוד נחושים בעניין הזה ואני מאמין שזה יקרה בשבועות הקרובים" | סביבת כהנא: "הדיון לא מתואם איתנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/11/21 18:01 כ בכסלו התשפב

חבר הכנסת טור פז לחדשות כיפה: "אם כהנא לא יגיש את חוק הגיור, נגיש כהצעה פרטית"
קינלי טור פז, צילום: חדשות כיפה

דיון מיוחד התקיים אמש בוועדה לשירותי דת יהודיים. חברת הכנסת יוליה מלינובסקי שעומדת בראש הוועדה וחבר הכנסת קינלי טור פז יזמו דיון שעסק בחוק הגיור. שר הדתות מתן כהנא לא הגיע לדיון, וחברי הכנסת מבהירים לכהנא, אם לא תזדרז עם החוק, נגיש אותו כהצעת חוק פרטית, בלשכתה של מלינובסקי מבהירים כי הצעת החוק שלהם תעלה בתוך שבועיים.


(קינלי טור פז מספר על חוק הגיור).

בראיון לחדשות כיפה אומר טור פז, "אני מאמין מאוד בחוק הגיור. מדובר בחוק מצוין, שר הדתות עובד קשה מאוד כדי לבנות את החוק וכך גם אני וחברי חברת הכנסת יוליה מלינובסקי וחבר הכנסת בליאק. אנחנו נחושים להעביר את הצעת החוק בזמן הקרוב".

למה יש צורך בכמה הצעות חוק? 

"חלק מהעבודה שלנו כחברי כנסת היא לוודא שהצעת החוק הזאת מתגבשת ומגיעה למליאה. אנחנו מאוד נחושים בעניין הזה ואני מאמין שזה יקרה בשבועות הקרובים, אם משום מה השר יחליט לא להגיש את הצעת חוק הגיור אני אגיש אותה כהצעת חוק פרטית.  אנחנו נעבוד בתיאום עם הממשלה ונוודא שהחוק הזה עובר. כי מדינת ישראל צריכה גיור של רבני ערים ושכל אדם יכול להחליט באיזה ראשות הוא רוצה להתגייר". 

על הצעת החוק שלו מספר טור פז: "הצעת החוק שלי מאמינה שחשוב לשים דגש בדיוני קטינים, שגם רבני ערים וישובים יוכלו לגייר. לאפשר להרבה אנשים שהיום לא מתגיירים לעבור את ההליך הזה בצורה נעימה ובפנים מאירות.

מי הרבנים שאיתם אתה מתייעץ בנושא הזה? 

"חברי מהקיבוץ הדתי עוסקים בנושא הזה, רבנים שהגיעו מישיבת הר עציון, אנחנו מתואמים גם בפרטים וגם בעקרונות, אני סמוך ובטוח שהנושא הזה טוב לעם היהודי וטוב למדינת ישראל".

בסביבת כהנא אומרים על הדיון שנערך אתמול, כי הם לא הוזמנו והדיון לא מתואם איתם. "אנחנו מתעסקים בלבנות הצעת חוק טובה. תוך שבועות בודדים החוק יגיע לוועדת שרים לענייני חקיקה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן