המשבר נפתר: תוקם ועדת קנאביס בראשות שרן השכל

אחרי שביום רביעי שעבר הודיעה חברת הכנסת שרן השכל כי לא תצביע יחד עם הקואליציה עד שתוקם ועדה בנושא קנאביס בראשותה, ועדת הכנסת מצביעה כעת על הקמת הוועדה | "הפגישה עם ניצן הורוביץ הייתה טובה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/11/21 16:36 יח בכסלו התשפב

המשבר נפתר: תוקם ועדת קנאביס בראשות שרן השכל
ח"כ השכל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

פשרה בפיצוץ בין חברת הכנסת שרן השכל לשר הבריאות ניצן הורביץ: אחרי ששר הבריאות עיכב במשך תקופה ארוכה את קידום חוק הקנאביס של השכל, הודיעה השכל כי לא תצביע עם הקואליציה עד שתוקם הוועדה, אמש נפגשו השניים לשיחה בכדי להגיע להבנות והיום דנה ועדת הכנסת בהקמת הוועדה.

השכל סיפרה הבוקר לחדשות כיפה כי הפגישה עם שר הבריאות הייתה טובה וההחלטה איך לנהוג בהצבעות היום תתקבל בהמשך. לפני זמן קצר כונסה ועדת הכנסת על מנת לדון בהקמת ועדה מיוחדת שתקיים את חוק הקנאביס והשכל נראית מרוצה מהפשרה שהושגה. על פי דיווחים, שר הבריאות וח"כ השכל סיכמו כי הוועדה תוקם היום אך תמתין עם קבלת החלטות עד לחודש ינואר, אז יקבל הורוביץ את המלצת אנשי משרד הבריאות בנושא. 

"לעגן בחקיקה מפורטת את השימוש והמסחר בקנאביס"

כזכור, לפני כחודש הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות של חברת הכנסת שרן השכל עבר במליאה בקריאה טרומית. והחוק יגיע לדיון בוועדות. עד הרגע האחרון לא היה ברור אם הקואליציה תצליח להעביר את החוק, בעיקר בגלל התנגדותם של חכמי מועצת השורא, הגוף הרוחני של מפלגת רע"מ לכל חקיקה בנושא קנאביס.  

מטרתה של הצעת החוק הייתה לעגן בחקיקה מפורטת את השימוש והמסחר בקנאביס לצרכים רפואיים, ולהטמיע ברגולציה הקיימת תיקונים הכרחיים להקלת המצוקה הקשה הקיימת בתחום. כחלק מהצעת החוק הקנאביס יוכשר כתכשיר מרשם, באופן שיאפשר לכל רופא מומחה המתעסק בתחום הרלוונטי לרשום מרשם בהתאם לשיקול דעתו המקצועי, והמרשם יונפק בבתי המרקחת.