מוסר השכל: במפלגת תקווה חדשה מנסים לאיים - אבל מחסנית המנדטים ריקה

שרן השכל שברה את הכלים השבוע וגורם במפלגה איים בהליכה לבחירות, כנראה שבמפלגה של גדעון סער לא קוראים את הסקרים האחרונים | מה יקרה בכנס המפלגה הקרוב, ולמה זה מתסכל את ימינה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/11/21 08:21 טו בכסלו התשפב

מוסר השכל: במפלגת תקווה חדשה מנסים לאיים - אבל מחסנית המנדטים ריקה
שרן השכל וגדעון סער, צילום: פלאש 90

הזעזוע התורן של הקואליציה הגיע מכיוון לא צפוי. דווקא במפלגה הכי אנמית נמצאה חברת כנסת שמאיימת לא להגיע להצבעות עד שימולאו דרישותיה. אולטימטום שכבר ראינו בעבר אצל חברי סיעת רע"מ, אבל ההודעה החריגה של שרן השכל לצד גורם בתקווה חדשה שאיים כי ילכו לבחירות אם לא תוקם ועדת הקנאביס בכנסת, לפתע הזכירו לנו שתקווה חדשה עדיין קיימת.

"תקווה חדשה תצליח בגדול"

"נרוץ עצמאית בבחירות הבאות ונצליח בגדול", אמר השבוע שר המשפטים גדעון סער בראיון, אמירה שלא מאוד מסתדרת עם מצבה של המפלגה בסקרים. המפלגה שהבטיחה "תקווה חדשה בראשות גדעון סער לתפקיד ראש הממשלה", נשארה רק עם התואר העלום 'סגן ראש הממשלה', ומתקשה לעבור את אחוז החסימה בסקרים ונראה שחברי הקואליציה מודעים למצבה הקשה של השותפה.

שני חוקי דגל של המפלגה נתקלים בקשיים, חברים בימינה מתבטאים בגלוי נגד חוק נתניהו של סער, וחוק הקנאביס של ח"כ שרן השכל, אחרי שנפל בכנסת בהצבעה הראשונה, שר הבריאות ניצן הורוביץ מייבש את החוק בפועל ומונע אפילו הקמת הוועדה בנושא, השכל החליטה לעשות מעשה ולהעדר מההצבעות, אבל הביקורת מבית רק גברה, ואיתה גם הגיחוך.

"לא נגיע לכלום אם כל אחד יתבצר בעמדות שלו. לצערי היא לא תצליח להתקדם ככה, ככה לא בונים חומה. זה יהפוך למין זאב זאב לא יקחו אותה ברצינות", אמר לי השבוע חבר כנסת מהקואליציה בביקורת על השכל. "יש להם תיקים מאוד בכירים והם צריכים להיות אגרסיביים, במקום לקדם דברים הם מתעסקים בוועדה שכן קמה או לא קמה", הוא מוסיף.

"מתנהלים בחוסר אחריות"

הראשונים לכעוס על ההחלטה של השכל היו חברי הכנסת מימינה, אולי להצבעות חסרות האחריות של סיעת רע"מ הם התרגלו, אבל בזמן ששבוע אחרי שבוע הם מותקפים על משמעת קואליציונית בהצבעות כמו על ההתיישבות הצעירה, החברים מתקווה חדשה שגם הם חלק מהאגף הימני בממשלה, נותנים לימינה לספוג את האש, גם השבוע חברי ימינה יככבו במודעות משמיצות בעיתונים בזמן שחברי תקווה חדשה שגדלו בתוך הימין וחלקם גרים בהתנחלויות יישארו מתחת לרדאר.

"גם לימינה יש דברים שקשה לנו ואנחנו מצביעים עליהם כי אנחנו מבינים שצריך לוותר כדי שנמשיך. הציפייה היא שכולם יבינו את זה. בסוף לא מדובר בקווים אדומים של הימין, מדובר בוועדת קנאביס. זה חסר אחריות". אומר בתסכול גורם בימינה. 

במפלגה משדרים עסקים כרגיל וממשיכים לקדם את חוקי נתניהו, חוק הגבלת כהונה כבר אושר בוועדת השרים אבל האתגר האמיתי מחכה בחוק שנועד לאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה. בינתיים במפלגה נערכים לכנס פעילים שיערכו בחנוכה, אולי בהשראת החג יקרה להם נס, אבל כרגע אני מתקשה לראות את האולם מתמלא.