לשכת שרן השכל לחדשות כיפה: לא נצביע יחד עם הקואליציה

ברקע המחלוקות בין סיעת רע"מ לשרת הפנים איילת שקד על חוק החשמל, עוד חברת כנסת מאיימת לשבור את הכלים | שרן השכל מודיעה כי לא תצביע יחד עם הקואליציה למרות שלא התקזזה בגלל הפרת ההסכמים הקואליציוניים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/11/21 14:17 יג בכסלו התשפב

לשכת שרן השכל לחדשות כיפה: לא נצביע יחד עם הקואליציה
ח"כ שרן השכל, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

לא רגוע בקואליציית ה-61 ואחד. בצל המשבר המתמשך בין סיעת רע"מ לשרת הפנים איילת שקד על סעיפי חוק החשמל, חברת הכנסת שרן השכל מתקווה חדשה מודיעה היום (ד') שלא תצביע יחד עם הקואליציה עד שתוקם ועדה מיוחדת בכנסת לנושא הקנאביס אותו היא מקדמת. כך נמסר לחדשות כיפה.

השכל העלתה לפני כחודש למליאת הכנסת את חוק הקנאביס שאמנם עבר בקריאה טרומית אך מאז מנסה השכל להקים את הוועדה המיוחדת לענייני קנאביס בכנסת ללא הצלחה, בין היתר משום ששר הבריאות ניצן הורביץ מתנגד להקמתה, מה שמביא את השכל להצביע בניגוד למשמעת הקואליציונית. נציין כי נושא הלגליזציה הוזכר באופן מפורש בהסכמים הקואליציוניים של מפלגת תקווה חדשה.  בלשכתה של השכל אומרים היום לחדשות כיפה: "למרות שלא התקזזנו, לא נצביע היום יחד עם הקואליציה. הסיבה היא המשבר עם ניצן הורביץ שלא מכבד את ההסכם הקואליציוני בנוגע לקנאביס ותוקע את החוק".

לפני כחודש הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות של חברת הכנסת שרן השכל עבר במליאה בקריאה טרומית. והחוק יגיע לדיון בוועדות. עד הרגע האחרון לא היה ברור אם הקואליציה תצליח להעביר את החוק, בעיקר בגלל התנגדותם של חכמי מועצת השורא, הגוף הרוחני של מפלגת רע"מ לכל חקיקה בנושא קנאביס.  

החוק היה תלוי באישורה של מועצת השורא, אחרי דיונים ארוכים החליטו בהנהגה הרוחנית של רע"מ להצביע בעד החוק משום שהוא נועד לצרכים רפואיים, בניגוד לחוק אותו ביקשה השכל להעביר בכנסת הקודמת. חברי כנסת רבים ממפלגת הליכוד נעדרו מההצבעה, בניהם: אדלשטיין, ניר ברקת, ונתניהו.

מטרתה של הצעת החוק הייתה לעגן בחקיקה מפורטת את השימוש והמסחר בקנאביס לצרכים רפואיים, ולהטמיע ברגולציה הקיימת תיקונים הכרחיים להקלת המצוקה הקשה הקיימת בתחום. כחלק מהצעת החוק הקנאביס יוכשר כתכשיר מרשם, באופן שיאפשר לכל רופא מומחה המתעסק בתחום הרלוונטי לרשום מרשם בהתאם לשיקול דעתו המקצועי, והמרשם יונפק בבתי המרקחת. 


(חוק הקנאביס במליאת הכנסת).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן