עימות בקואליציה על חוק החשמל | שקד: "לא נצביע על החוק"

חוק החשמל של סיעת רע"מ לחיבור בניה לא חוקית של בדואים לתשתיות מעורר סערה, ח"כ טאהא משנה את סעיפי החוק בצורה משמעותית | שקד: "השינוי לא מוסכם ולכן לא נצביע על החוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 15/11/21 12:22 יא בכסלו התשפב

עימות בקואליציה על חוק החשמל | שקד: "לא נצביע על החוק"
טאהא ועבאס, צילום: פלאש 90

חוק החשמל מוסיף לטלטל את הקואליציה: החוק אותו יזמה סיעת רע"מ נועד לאפשר חיבור קבוע לחשמל של בנייה בדואית לא חוקית. שרת הפנים איילת שקד אישרה את החוק והוא עבר בטרומית וכעת נידון בוועדות הכנסת, אלא שבזמן ששקד בחו"ל ח"כ וליד טאהא מסיעת רע"מ משנה את סעיפי החוק כך שיחולו על מבנים נוספים שנבנו ללא היתר.

בין שלל השינויים ניתן למצוא את ההבדל הבא: על פי הצעת החוק שעברה בטרומית החיבור לחשמל יעשה רק לבתם שנבנו קודם אישור חוק קמניץ, אלא שטאהא מביא לאישור הוועדה החלה של החוק גם על מבנים שנבנו אחרי חוק קמניץ.

הנושא מביא למתיחות בקואליציה, החוק חשוב מאוד לסיעת רע"מ ובכוונתם להילחם עליו, כזכור קודם אישורו בטרומית איים ח"כ טאהא לפרק את הממשלה אם לא יאושר החוק. טאהא אמר על השינויים שהוא מוביל בחוק, "זה תפקידי כיו״ר הוועדה ותפקידם של חברי הכנסת - להכניס שינויים בחוק. העיקרון המנחה אותי הוא היגיון התכנון ואנחנו נעמוד על זה ולא ניתן למסמס את זה בתכסיסים פוליטיים". שרת הפנים איילת שקד גיבה לפרסום ואמרה: "השינוי לא מוסכם ולכן לא נצביע על החוק".

עוד סיפרו בסביבת שקד כי אתמול הצוות של משרד הפנים ניסה להגיע עם ווליד להבנות. לחלק מהשינויים הסכימו ולחלק לא. ווליד סירב ורצה את כולם. לנוסח כפי שהוא הובא היום שרת הפנים לא מסכימה.

ח"כ אורית סטרוק תקפה את הממשלה וכתבה הבוקר: "חוק ה"חשמל" של ואליד טאהא הוא בן-דוד-חורג של החוק שאיילת שקד הסכימה להעביר בטרומית (שגם הוא חרפה!) הנוסח של רע"מ הוא מסלול ירוק לרמיסת שארית המשילות הישראלית, ע"י הכנסת המערכת הפקידותית לסד-זמנים בו העדר תגובה = פריצת הדרך לעברייני הבניה, שבסוף גם כספם יושב להם".


(סטרוק: "אתה מטאטא אותי החוצה" טאהא: "תעשי את זה מהר").