לפיד נגד ממשל ביידן: "הנסיגה מאפגניסטן בוצעה בדרך שגויה"

בזמן שבארצות ברית עוד מלקקים את הפצעים מהפיגוע הנורא, שר החוץ יאיר לפיד לא חוסך בביקורת על התנהלותה של ארצות הברית | מוקדם יותר אמר ביידן על הנסיגה: "הצלחה יוצאת דופן"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/09/21 15:38 כד באלול התשפא

לפיד נגד ממשל ביידן: "הנסיגה מאפגניסטן בוצעה בדרך שגויה"
יאיר לפיד, לא שכח את כשרון הכתיבה שלו, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

שר החוץ יאיר לפיד בהתבטאות יוצאת דופן נגד ממשל ביידן. שר החוץ ערך מסיבת עיתונאים עם התקשורת הזרה והתייחס לסוגיה הבוערת, אפגניסטן. אחרי שאתמול אחרון החיילים האמריקאים יצא מהמדינה, ביקר לפיד את התנהלות ארצות הברית.

ממשל ביידן עוד כואב את הפיגוע בו נהרגו 13 חיילים אמריקאים והובך הצבא כולו. על עזיבת אפגניסטן אמר לפיד: "הנסיגה מאפגניסטן צעד נכון שבוצע בדרך שגויה". על סוגיית הקונסוליה הפלשתינית במזרח ירושלים אמר לפיד: " יש לנו הרכב ממשלה מעניין ועדין ופתיחת שגרירות במזרח ירושלים יכולה לפגוע בקואליציה ואני לא חושב שזה מה שהממשל האמריקני רוצה".

במהלך הלילה נאם נשיא ארצות ברית נאום מיוחד בו כינה את הנסיגה האמריקאית: "הצלחה יוצאת דופן". עוד אמר הנשיא: "חבריי האמריקנים, המלחמה באפגניסטן הסתיימה, אני הנשיא ה-4 שהתמודד עם השאלה אם ומתי לסיים את המלחמה הזו. בהתמודדות לנשיאות התחייבתי בפני העם האמריקני שאסיים את המלחמה הזו וכיבדתי את ההתחייבות הזו". 

הנשיא הסביר בדבריו כי הבחירה האמיתית במדינה האיסלאמית הייתה "בין עזיבה להסלמה", והוסיף, "לא התכוונתי להאריך את המלחמה הזו לנצח". לאומה האמריקאית אין מטרה ברורה באפגניסטן ולכן, טען ביידן, הנסיגה מסמנת "סיום עידן של פעולות צבאיות גדולות לחדש מדינות אחרות". 


(ביידן מדבר על אפגניסטן).

לסיום דבריו הזכיר הנשיא את החללים האמריקאים שנהרגו בפיגוע בשבוע שעבר ואמר, "במשך שבועות הם סיכנו את חייהם ועשו זאת מול ההתרסקות של המונים שמבקשים לעזוב את המדינה".