ביידן לאחר הנסיגה מאפגניסטן: "זו הצלחה יוצאת דופן"

הנשיא האמריקאי הדף את הביקורת כלפיו ואמר בנאום לאומה כי "לא התכוונתי להאריך את המלחמה הזו לנצח" והבחירה הייתה בין עזיבה להסלמה. אתמול עזב חייל המארינס האחרון את המדינה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 01/09/21 09:56 כד באלול התשפא

ביידן לאחר הנסיגה מאפגניסטן: "זו הצלחה יוצאת דופן"
צילום: shutterstock

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן העניק אמש (ג') נאום לאומה האמריקאית לאחר הנסיגה מאפגניסטן ופיגועי הטרור בנמל התעופה בקאבול שגבו את חייהם של 170 שני אדם, ביניהם גם חיילים אמריקאים. אתמול, לאחר 20 שנה של נוכחות אמריקאית עקובה מדם, עזב לוחם המארינס האחרון את נמל התעופה בקאבול. 

"חבריי האמריקנים, המלחמה באפגניסטן הסתיימה", אמר ביידן בפתח דבריו, "אני הנשיא ה-4 שהתמודד עם השאלה אם ומתי לסיים את המלחמה הזו. בהתמודדות לנשיאות התחייבתי בפני העם האמריקני שאסיים את המלחמה הזו וכיבדתי את ההתחייבות הזו". 

הנשיא הסביר בדבריו כי הבחירה האמיתית במדינה האיסלאמית הייתה "בין עזיבה להסלמה", והוסיף, "לא התכוונתי להאריך את המלחמה הזו לנצח". לאומה האמריקאית אין מטרה ברורה באפגניסטן ולכן, טען ביידן, הנסיגה מסמנת "סיום עידן של פעולות צבאיות גדולות לחדש מדינות אחרות". 

בדבריו הזכיר הנשיא את החללים האמריקאים שנהרגו בפיגוע בשבוע שעבר ואמר, "במשך שבועות הם סיכנו את חייהם ועשו זאת מול ההתרסקות של המונים שמבקשים לעזוב את המדינה". 

בשבוע שעבר, נפגשו לראשונה הנשיא וראש הממשלה נפתלי בנט בבית הלבן. הפגישה, שתוכננה ליום חמישי בערב, נדחתה ביממה עקב הפיגוע בקאבול. 

בפתח דבריו התייחס בנט לפיגוע ואמר. "ראשית בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים וצער עמוק על אובדן חיי האדם של אמריקנים בקאבול. חיילים אמריקנים אלה איבדו את חייהם במשימה להצלת חיי אחרים, זוהי ההגדרה לאומץ ולהקרבה. שינוחו על משכבם בשלום. במיוחד ביום זה אני רוצה להיות ברור מתמיד: ישראל עומדת עם ארה"ב באופן מובהק וחד משמעי". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן