היסטוריה: ארה"ב חתמה על הסכם שלום עם ארגון הטרור הרצחני

אחרי כ-18 שנות לחימה, מאז אסון התאומים בניו יורק, ארה"ב חתמה על הסכם עם ארגון הטליבאן ועם ממשלת אפגניסטן, ותסיג את כוחותיה מהמדינה בתוך 14 חודשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/02/20 20:02 ד באדר התשפ

היסטוריה: ארה"ב חתמה על הסכם שלום עם ארגון הטרור הרצחני
חיילים אמריקאים באפגניסטן. ארכיון, צילום: shutterstock

עידן חדש? ממשלת ארה"ב חתמה על הסכם שלום עם ממשלת אפגניסטן ועם ארגון הטרור 'טליבאן', למעלה מ-18 שנים אחרי שורת הפיגועים שביצע הארגון על אדמת ארה"ב בספטמבר 2001, בין השאר במגדלי התאומים ובפנטגון.

על פי ההסכם, שנחתם בתיווך קטאר, כוחות הצבא האמריקאים באפגניסטן יעזבו את המדינה בתוך 14 חודשים, אם ימלאו ממשלת אפגניסטן וארגון הטליבאן את המוטל עליהם, כמו שחרור אסירים והפסקת הלחימה. באפגניסטן נמצאים כיום כ-12 אלף חיילים אמריקאים.

בהודעה שהוציא הצבא האמריקאי נאמר כי "קואליציית הכוחות תסיים את הנסיגה שלה מאדמת אפגניסטן תוך 14 חודשים מחתימת הצדדים על הסכם 'אי ההסלמה' וההבנות בין ארה"ב ואפגניסטן. בתנאי שכוחות הטליבאן יעמדו בצדם של העסקה".

דונאלד טראמפ. מקבל גיבוי מסעודייה

דונאלד טראמפצילום: shutterstock

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שהתחייב במהלך קמפיין הבחירות שלו לסיים את הלחימה באפגניסטן, כתב: "עובדים על לסיים את המלחמה הארוכה ביותר של אמריקה, ולהחזיר סוף סוף את החיילים שלנו הביתה". בשנות הלחימה בארגון הטרור נהרגו על אדמת אפגניסטן כ-2,400 חיילים אמריקאים.