ממשלת השינוי שוב על הפרק: זו חלוקת התיקים

שבוע למנדט: הסכם קואליציוני נחתם עם רוב המפלגות ובגוש לפיד עדיין מחכים ליו"ר ימינה | במידה ולא יצליחו להקים ממשלה, בשמאל ינסו לקדם מהלך של פיזור הכנסת שימנע את העברת המנדט אליה

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 26/05/21 08:33 טו בסיון התשפא

ממשלת השינוי שוב על הפרק: זו חלוקת התיקים
יקימו ממשלה?, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתחילת השבוע : "הסיכויים להקמת ממשלת שינוי לא גבוהים, אבל נעבוד על זה עד הסוף". היום (ד') מסתמן כי ממשלה בראשות לפיד ובנט מתקדמת מספר צעדים לעבר הקמתה. ללפיד נותרו 7 ימים עד לסיום המנדט שקיבל מהנשיא ומסתמן כי במידה ולא תקום ממשלה יו"ר יש עתיד תתמוך בפיזור הכנסת ע"י שליחים ממרצ ובך ימנעו את העברת המנדט לכנסת.  

העיתונאי מתי טוכפלד דווח כי בעוד בסביבת יו"ר ימינה נפתלי בנט מבהירים באופן נחרץ שהוא לא חזר בו מהודעתו בזמן הלחימה בעזה, לפיה האפשרות להצטרף לממשלתה שינוי אינה קיימת עוד, גורמים אחרים בימינה מעבירים מסר בימים האחרונים לבכירים בגוש השינוי: הדלת לא לגמרי סגורה מבחינתם.

כמו כן העיתונאי הלל ביטון רוזן מדווח כי בשיחה עם בכירים בליכוד נאמר כי: "אין לנו משא ומתן מול בנט, הוא משחק בנו ובעיקר מהתל בעם ישראל בתדרוכים שהוא מוציא לעיתונאים. הוא ולפיד סגורים ויכריזו על כך ברגע האחרון של המנדט. נכון ששקד מקשה עליו וגם  אורבך לא שלם עם המהלך, אבל מי שכבר הסכים לשבת עם מרצ ולהיתמך על ידי רע"ם לפני המבצע בעזה, כנראה יסכים לו גם אחריו אחרי שרוחות המלחמה יירגעו, עם פיצוי אישי קטן נוסף".

העיתונאית יערה שפירא מדווחת כי זו חלוקת התיקים בממשלת לפיד:

מפלגת כחול לבן: ח"כ בני גנץ - שר הביטחון, ח"כ חילי טרופר - יישאר במשרד התרבות והספורט, וכן תיק הקליטה ככל הנראה לפנינה תמנו-שטה ועוד תיק קטן.

שר הביטחון גנץ

שר הביטחון גנץ, ימשיך בתפקידו?צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מפלגת ישראל ביתנו: ח"כ אביגדור ליברמן - שר אוצר. וכן ראשות ועדת הכספים, משרד הנגב והגליל ועוד תיק קטן

ליברמן

ליברמן. שר האוצר?צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בהודעה משותפת למפלגות ישראל ביתנו ויש עתיד נאמר: סוכמו כלל הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין מפלגת ישראל ביתנו ומפלגת יש עתיד. במסגרת המו"מ הגענו להסכמה על קווי היסוד של הממשלה כמו גם על חוק פרויקטים לאומיים כאחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק הישראלי. במסגרת החוק יוקמו 2 בתי חולים נוספים בנגב והגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ועוד מספר פרויקטים לאומיים נוספים. כמו כן הושגו הסכמות בנושא דת ומדינה.

מפלגת העבודה: ח"כ מרב מיכאלי - תחבורה. וכן תיק ביטחון פנים ועוד תיק קטן.

ח"כ מיכאלי

ח"כ מיכאלי. שרת התחבורה?צילום: Miriam Alster/FLASH90

מפלגת מרצ: בריאות - ח"כ ניצן הורוביץ, הגנת הסביבה - ח"כ תמר זנדברג ותיק שת"פ אזורי - ח"כ עיסאווי פריג', ולא לח"כ יאיר גולן - לדברי גורמים המקורבים למו"מ, לפיד ביקש שפריג׳ יכהן כשר, בכדי לאפשר את דרישתו של בנט שלפיה יאיר גולן לא ישמש כשר בממשלה. בימינה מכחישים קשר.

ניצן הורוביץ

ניצן הורוביץ ותמר זנדברג. שרים בממשלת לפיד?צילום: פלאש 90, גילי יערי

בהודעה משותפת למפלגות מרצ ויש עתיד נכתב: במהלך היום סוכמו הסעיפים בהסכם הקואליציוני בין מפלגת מרצ ומפלגת יש עתיד. במסגרת המו״מ הגענו להסכמה על עיקר קווי היסוד של הממשלה, כמו גם על שורה של פתרונות כלכליים-חברתיים: 
 
הגדלה דרמטית של תקציב הבריאות הכוללת: הרחבת סל התרופות ותוספת תקנים משמעותית למערך הרפואה ובריאות הנפש, כולל קיבוע תקני הקורונה. בנוסף, הוסכם כי יחוקק חוק למאבק במשבר האקלים שיכיל יעדים שאפתניים לצמצום פליטות פחמן, מעבר לאנרגיות מתחדשות, פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה ושיפור התחבורה הציבורית והשיתופית. כמו כן, הוחלט שבין יתר התפקידים- המשרד לשיתוף פעולה אזורי יהיה באחריות סיעת מרצ. וכן הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה.

במידה וימינה יצטרפו לממשלת השינוי למרות ההודעה בזמן מבצע שומר החומות שמממשלת השינוי ירדה מהפרק, זו חלוקת התיקים בימין:

ימינה: משרד הפנים לח"כ איילת שקד, משרד הדתות לח"כ מתן כהנא וכמובן שבנט ולפיד מתחלקים בראשות ממשלה ושר חוץ.

 שקד ובנט

שקד ובנטצילום: פלאש 90

תקווה חדשה: משפטים - ח"כ גדעון סער וחינוך לח"כ יפעת שאשא-ביטון.

לעומת זאת אמש ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מתראיין בynet ואומר שיש עריקים בהכנה בתקווה חדשה, בעקבות כך הח"כים עליהם מדבר קרעי: אלקין, השכל והנדל מוציאים בטוויטר ציוצי הכחשה שלא משתמעים לשני פנים. לאחר האירוע הליכוד מודיע על ביטול ועוצר כל הראיונות. 

סער. "נמנע בחירות חמישיות - אבל לא בכל מחיר"

סער. "נמנע בחירות חמישיות - אבל לא בכל מחיר"צילום: Yonatan Sindel/Flash90

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן