"מערכת חינוך שתדאג לילדות ולילדים שלנו": עבר בוועדה המסדרת - חינוך חינם לגילאי 0-3

הצעת החוק של הסיעתית לחינוך חינם לגילאי 0-3 עברה בהצבעה בוועדה המסדרת. מרב מיכאלי: "התוכנית יכולה להפוך למציאות", יו"ר מרצ: "זו חקיקה חברתית קריטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/21 14:01 יג בסיון התשפא

"מערכת חינוך שתדאג לילדות ולילדים שלנו": עבר בוועדה המסדרת - חינוך חינם לגילאי 0-3
מירב מיכאלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת החוק של הסיעתית לחינוך חינם לגילאי 0-3 עברה בהצבעה בוועדה המסדרת. יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי על הצעת החוק הסיעתית לחינוך חינם לגילאי 0-3 שעברה בהצבעה בוועדה המסדרת: "זוכרות שב10 במרץ הצגנו את תוכנית בית של שוויון? אז כמקובל אצלנו, עושות מה שאומרות. חוק חינוך חינם מגיל 0-3 עבר בהצבעה בוועדה המסדרת בכנסת. "

"ובמילים פשוטות: אם תהיה לנו ממשלה אחרת, ממשלה שבאמת אכפת לה מכןם ומהילדות והילדים שלכןם, התוכנית יכולה להפוך למציאות. המציאות של היום, שבה ההורים שצריכים להיות בעבודה אובדי עצות במקרה הטוב ומשלמים הון במקרה הרע על חינוך פרטי לא מפוקח, צהרונים ובייביסיטר, חייבת לעבור מן העולם."

"היום יותר מתמיד ברור שאם אנחנו רוצות ורוצים מערכת חינוך שתדאג לילדות ולילדים שלנו ולהורים שלהןם, אנחנו חייבות מנהיגות שזה מעניין אותה."

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הגיב: הצעות החוק שלי ושל חברתי מרב מיכאלי לחינוך חינם מגיל לידה, קיבלו עכשיו פטור מחובת הנחה ויקודמו להצבעה במליאת הכנסת. זו חקיקה חברתית קריטית. אלפי שקלים בחודש על כל ילד, מעונות ללא פיקוח, נטל עצום על משפחות צעירות. די. החינוך לא מתחיל בגיל 3, אלא בגיל הרך והוא מגיע לכולם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן