האוזר והנדל יצטרפו היום למפלגתו של סער

שני חברי 'דרך ארץ' יודיעו על הצטרפותם למפלגה החדשה, ונראה כי היו בסוד הקמתה. סער במגעים עם "גורמים נוספים" ולוחץ על יפעת שאשא-ביטון להצטרף

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 09/12/20 07:45 כג בכסלו התשפא

האוזר והנדל יצטרפו היום למפלגתו של סער
האוזר והנדל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

המפץ הפוליטי בימין ממשיך לעורר גלים. אחרי ההודעה אמש של ח"כ גדעון סער על פרישה מהליכוד והקמת מפלגה חדשה, היום צפוי לעמוד בסימן מצטרפים חדשים. הראשונים להצטרף יהיו השר יועז הנדל וח"כ צביקה האוזר, חברי מפלגת 'דרך ארץ', שעל פי המסתמן מפלגתם תהיה השלד עליו תוקם המפלגה החדשה.

גדעון סער מקים מפלגה חדשה: "אתמודד מול נתניהו כדי להחליפו"

על פי דיווח בידיעות אחרונות, השניים היו בסוד העניינים של הקמת המפלגה, וגורמים במערכת הפוליטית אמרו כי "מדובר במפץ פוליטי משמעותי בימין", וכי "יהיו דמויות מתוך הכנסת ואנשים מצוינים מחוץ למערכת הפוליטית".

עוד דווח כי סער מנהל מגעים עם גורמים נוספים, במערכת הפוליטית ומחוץ לה, במטרה להגדיל את שורות מפלגתו. הוא שוחח השבוע עם ח"כ יפעת שאשא-ביטון, ולוחץ עליה להצטרף למפלגתו. בנוסף, הבוקר דווח בכאן חדשות כי סער פנה לראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, והציע לו את המקום הרביעי ברשימה. שאמה-הכהן וסער נחשבים לחברים קרובים עוד מימיו של שאמה-הכהן כח"כ בליכוד.


(הצהרתו של סער אמש)

לפני הצהריים הודיע שאמה-הכהן כי לא יצטרף למפלגתו של סער. בחשבון הפייסבוק שלו כתב ראש עיריית רמת גן כי "הייתי שמח להוביל יחד עם גדעון סער את התקווה החדשה ולממש את הפוטנציאל הממשי לשינוי אמיתי במדינה. אז למה החלטתי להישאר ברמה המקומית למרות האפשרויות המפתות והרצון להיות חלק מרכזי ממימוש התקווה? ולמרות האמונה המלאה שגדעון סער גם רוצה באמת בשינוי וגם מתאים ויכול לממשו?
שתי סיבות, האחת היא התחייבותי הברורה אליכם שלא משנה מה יוצע לי במישור הלאומי אני מחוייב לשרת את העיר ואתכם שתי קדנציות כל עוד תרצו ותבחרו בכך. 
הסיבה השנייה היא החיבור שלי לעיר ואליכם ומה שקורה בעיר שבעיני הוא תהליך נפלא עמוס בעשייה ציבורית שאינה נופלת מעשיית רוב השרים". 

שאמה הכהן ביקש את חוות דעתם של תושבי רמת גן להחלטה: "קיבלתי החלטה נכונה או לא? קבלתי אותה בשניה והיא סופית ושלמה מבחינתי אבל אשמח לדעתכם". 

גם הצטרפותו של גדי איזנקוט על הפרק, אך הרמטכ"ל לשעבר טרם קיבל החלטה בנושא, ובסביבתו אומרים כי החלטה כזו תגיע רק כאשר יוכרז על בחירות באופן רשמי, וייתכן כי כלל לא ייכנס כרגע למערכת הפוליטית. איזנקוט נשאל אמש, בדרכו לטקס קבלת פרס התנועה לאיכות השלטון, "לאן פניך", והשיב "לקבל את הפרס". מעבר לכך סירב להתייחס לנושא.

סקר מנדטים שפורסם הבוקר ב-103 FM מראה כי מפלגה בראשותו של סער תזכה בבחירות ב-17 מנדטים, והופכת למפלגה השלישית בגודלה - הישג מרשים למפלגה הטרייה.  

על פי הסקר, שערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, נראה כי המנדטים להם זוכה סער מגיעים כמעט מכל המפלגות בכנסת למעט המפלגות החרדיות ומרצ. הליכוד יורדת בסקר הנוכחי ל-25 מנדטים, ימינה נחלשת ל־19, יש עתיד־תלם יורדת ל־14, והרשימה המשותפת בנתון שפל של 11 מנדטים. ישראל ביתנו מאבדת מנדט אחד ומגיעה בסקר זה ל־7 מנדטים, וכחול לבן עם 6 מנדטים בלבד.