סקר מנדטים: גדעון סער זוכה ל-17 מנדטים ומטלטל את מפת הגושים

אחרי שהודיע אמש על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה שתתמודד מול נתניהו, מפלגת "התקווה החדשה" זוכה בהישג שיא של מנדטים, כאשר כמעט כל המפלגות נפגעות: הליכוד יורדת ל-25, ימינה נשארת עם 19 מנדטים, ויש עתיד נחלשת ל-14 מנדטים בלבד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 09/12/20 07:37 כג בכסלו התשפא

סקר מנדטים: גדעון סער זוכה ל-17 מנדטים ומטלטל את מפת הגושים
בדרך החוצה מהליכוד? סער, צילום: פלאש 90. אהרון קרון

גדעון סער עורר סערה אמש (ב') אחרי שהודיע על פרישה ממפלגת הליכוד והקמת מפלגה חדשה בראשותו - "תקווה חדשה", שתתמודד מול נתניהו ולא תתמוך בו לכהונה נוספת. סקר מנדטים שנערך הבוקר (ד') ב-103 FM מראה כי מפלגה בראשותו של סער תזכה בבחירות ב-17 מנדטים, והופכת למפלגה השלישית בגודלה - הישג שיא למפלגה הטרייה.  

האוזר והנדל יצטרפו היום למפלגתו של סער

על פי הסקר, שערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, נראה כי המנדטים להם זוכה סער מגיעים כמעט מכל המפלגות בכנסת למעט המפלגות החרדיות ומרצ. הליכוד יורדת בסקר הנוכחי ל-25 מנדטים, ימינה נחלשת ל־19, יש עתיד־תלם יורדת ל־14, והרשימה המשותפת בנתון שפל של 11 מנדטים. ישראל ביתנו מאבדת מנדט אחד ומגיעה בסקר זה ל־7 מנדטים, וכחול לבן עם 6 מנדטים בלבד.

המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, ממשיכות לשמור על יציבות, ולא נפגעות מהטלטלה הפוליטית, כאשר ש"ס זוכה ל-9 מנדטים ויהדות התורה ל-7 מנדטים. ומרצ עם 5 מנדטים יציבים סוגרת את הרשימה.


(ההצהרה של סער, אמש)

נראה שמפלגתו של סער משנה משמעותית את מפת הגושים בכנסת, כאשר הליכוד והמפלגות החרדיות, מגיע ל־41 מנדטים בלבד, ויחד עם ימינה רק ל-60. גוש אלטרנטיבי, בשותפות של ימינה, מפלגתו של סער, יש עתיד, כחול לבן וליברמן מגיע ל-64 מנדטים ורוב להקמת ממשלה.

הסקר נערך אמש (ג') באמצעות פאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. השתתף בו מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, יהודים וערבים כאחד - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.4 אחוזים.