גדעון סער מקים מפלגה חדשה: "אתמודד מול נתניהו כדי להחליפו"

דרמה פוליטית: ח"כ גדעון סער הודיע כי הוא עוזב את הליכוד ומקים מפלגת ימין חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות: "תנועת הליכוד הפכה לכלי שרת בידי נתניהו כדי לשרת את מטרותיו המשפטיות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/12/20 20:04 כב בכסלו התשפא

גדעון סער מקים מפלגה חדשה: "אתמודד מול נתניהו כדי להחליפו"
מקים מפלגה חדשה. סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה פוליטית: ח"כ גדעון סער הודיע הערב (ג') על החלטתו לפרוש מהליכוד, ועל הקמת מפלגה חדשה. מסתמן כי המפלגה תתבסס על מפלגת 'דרך ארץ' של יועז הנדל וצבי האוזר. בנוסף, הודיע סער על התפטרותו מהכנסת באופן מיידי.

סער אמר בהצהרתו כי "ישראל מצויה מזה שנתיים במשבר במהלכו מתרחבים השסעים, השיח נהיה רעיל. אזרחי ישראל נחשפו לעליבות של המערכת הפוליטית, הממשלה הנוכחית ביזתה את האמון הציבורי והפרלמנטרי הרחב שניתן לה עם הקמתה". 

לדברי סער, "יש ישראל טובה יותר, היא מחכה לנו, אך ההנהגה הנוכחית לא תוכל לבצע את התיקון הנדרש. הליכוד היה ביתי הפוליטי והרגשי במשך שנים רבות, אך התנועה הפכה לכלי שרת בידי נתניהו כדי לשרת את מטרותיו המשפטיות".

הוא הצהיר על כוונתו להתמודד לראשות הממשלה: "החלטתי להקים ולהנהיג תנועה פוליטית חדשה כדי להתמודד מול נתניהו ולהחליפו".

סער לא נקב בשמה של המפלגה החדשה, אך בהמשך הערב עלה קמפיין למימון המונים עבור מפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער. טרם ברור אם זה יהיה שמה הסופי או שזהו שם זמני בלבד.

מי יצטרף למפלגתו של גדעון סער?

על פי ההערכות, המפלגה שיקים סער תהיה מפלגת ימין שתודיע כי לא תיכנס לממשלה עם נתניהו. ייתכן כי הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, יחבור לסער. שמות נוספים שהוזכרו כמועמדים לרוץ במפלגה המדוברת הם יפעת שאשא-ביטון וכמובן יועז הנדל וצבי האוזר.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, העריך מוקדם יותר בראיון לרדיו 103FM כי סער יקים מפלגה חדשה: "גדעון סער קיבל החלטה לעזוב את הליכוד ולרוץ במפלגה נפרדת", אמר ליברמן. "על בסיס 'דרך ארץ' של הנדל והאוזר. ייתכן ש-3-4 ח"כים מהליכוד יצטרפו אליו", העריך.

לדבריו, "במערכת הבחירות הקרובה יהיה פיצול גם בימין גם במרכז וגם בשמאל. ברגע שגדעון סער תוך שבוע תוקף פעמיים את נתניהו, ברור שהוא לא הולך להתמודד בבחירות הפנימיות בליכוד, זה סימן שהוא קיבל החלטה, מי שמכיר את היחסים שלו עם צביקה האוזר, גדעון סער הוא ירוץ בראש רשימה נפרדת על תשתית מפלגת דרך ארץ, של האזור והנדל. יכול להיות שח"כים מהליכוד יצטרפו אליו, ברור שסער אחרי ההחלטה". 

בהמשך נודע כי רעייתו של סער, מגישת הטלוויזיה גאולה אבן-סער, הודיעה לתאגיד השידור הציבורי כי היא יוצאת לחופשה מהגשת תכניתה, עד ליום ראשון הקרוב.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן