האם האוליגרך היהודי הורעל? רומן אברמוביץ' סבל מתסמינים המעידים על הרעלה

המיליארדר היהודי-רוסי הגיע מוקדם יותר החודש לאוקראינה בניסיון לתווך בין רוסיה לאוקראינה ולהביא לסיום המלחמה בין שתי המדינות | לפי דיווחים, במהלך פגישה עם דיפלומטים אוקראינים, פיתח אברמוביץ' תסמינים המעידים לכאורה על הרעלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/22 20:37 כה באדר ב'

האם האוליגרך היהודי הורעל? רומן אברמוביץ' סבל מתסמינים המעידים על הרעלה
רומן אברמוביץ', צילום: shutterstock

פוטין ואברמוביץ כבר לא? הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי מוקדם יותר החודש הורעל ככל הנראה רומן אברמוביץ', אוליגרך רוסי ואזרח ישראלי ומי שנחשב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. יחד איתו הורעלו ככל הנראה שני דיפלומטים אוקראינים, במהלך הפגישה שנערכה ביניהם בקייב בניסיון לתווך בין הצדדים הלוחמים ולהביא לסיום המלחמה.

לפי הדיווחים בחו"ל, אברמוביץ' והדיפלומטים האוקראינים פיתחו תסמינים האופייניים להרעלה, כולל עיניים אדומות ודומעות וקילופי עור בפנים ובידיים. "הגרדיאן" הבריטי אף הוסיף כי בעקבות ההרעלה איבד אברמוביץ' את ראייתו למספר שעות. עם זאת, מצבם של המעורבים בהרעלה לכאורה השתפר מאז ולא נשקפת להם סכנת חיים. 

אזהרה בלבד

מומחים שבחנו את התמונות של רומן אברמוביץ' והדיפלומטים האוקראינים טוענים כי ככל הנראה, מטרת ההרעלה הייתה לשגר אזהרה למשתתפי הפגישה ולא להרוג אותם. 

רומן אברמוביץ' מחזיק בקשרים קרובים וטובים הן עם ההנהגה הרוסית והן עם זו האוקראינית וניסה לתווך בין הצדדים מספר פעמים מאז תחילת המלחמה, ללא הצלחה. לפי חלק מהדיווחים, נשיא אוקראינה זלנסקי אף פנה לנשיא ארה"ב ביידן וביקש ממנו להימנע מהטלת עיצומים אישיים על אברמוביץ' כדי לא לפגוע במאמצי התיווך שלו.

אברמוביץ', שהונו האישי מוערך בכ-15.2 מיליארדי דולרים, מתמודד בימים אלה עם הסנקציות שהטיל המערב על הכלכלה הרוסית עקב הפלישה לאוקראינה ואף העביר את הבעלות על קבוצת הכדורגל צ'לסי שבבעלותו לחבר נאמנים בעקבות החשש מהקפאת נכסיו בבריטניה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן