המליארדר היהודי שמנסה לסיים את המלחמה

המיליארדר היהודי והבעלים של קבוצת הכדורגל צ'לסי רומן אברמוביץ' התבקש מהאוקראינים לעזור במשא ומתן | מקורבו סיפר לג'רוזלם פוסט " הוא האדם שהחליט לעזור ולגייס תמיכה לפתרון של שלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 13:36 כז באדר א'

המליארדר היהודי שמנסה לסיים את המלחמה
Roman Abramovich, צילום: shutterstock

על רקע שיחות הפיוס שהחלו לפני שעות אחדות בבלארוס, המיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ', הנחשב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מסייע בתיווך בין רוסיה ואוקראינה בשיחות המתקיימות בין הצדדים בבלארוס - כך דווח היום בג'רוזלם פוסט. אברמוביץ, הנמצא כעת בבלארוס מסיבה זו, עושה זאת לבקשת אוקראינה.

שגריר אוקראינה לישראל, יבגני קורניצ'וק, סירב להגיב באופן ספציפי על המעורבות הספציפית של אברמוביץ' בשיחות, אך אמר כי ארצו מעריכה "כל מי שיכול לסייע, אם יש לו מספיק השפעה".

דובר מטעם אברמוביץ' נמנע גם הוא מלאשר את הדיווח, אך הודה כי נציגים מטעם אוקראינה פנו אליו בנושא, "אני יכול לאשר שרומן אברמוביץ' קיבל פנייה מהצד האוקראיני לסיוע בהגעה להסכם שלום, וכי הוא מנסה לעזור מאז. בהתחשב במה שנמצא על הפרק, נבקש הבנה לכך שנימנע מלהגיב הן על הסיטואציה והן על המעורבות שלו".

אברמוביץ', הבעלים של מועדון הכדורגל צ'לסי, ספג אש בלונדון בגלל דיווחים על יחסיו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בפרלמנט עלו קריאות להטיל עליו סנקציות. 

אלכסנדר רודנינסקי, יליד קייב ומפיק שהועמד פעמיים לאוסקר, נמצא בקשר הדוק עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי וצוותו, אמר כי פקידי ממשל פנו אליו ולחברים אחרים בקהילה היהודית ברוסיה. וביקשו את התערבותו כדרך לנסות ולפתור את הסכסוך.

רודנינסקי סיפר כי שוחח עם אברמוביץ' שהחליט להצטרף למאמצים כדי לסייע בניסיון לסיים את המלחמה "האוקראינים ניסו למצוא מישהו ברוסיה שיוכל לעזור במציאת פתרון בדרכי שלום" הסביר רודניאנסקי "רומן הוא האדם שהחליט לעזור ולגייס תמיכה לפתרון של שלום".