פורטוגל: רב נעצר בחשד שסייע לרומן אברמוביץ' לקבל אזרחות

משטרת פורטוגל עצרה את הרב דניאל ליטבק, רב הקהילה היהודית, בחשד שסיפק לאוליגרך הרוסי-ישראלי מסמכים שיעזרו לו להנפיק את האזרחות הפורטוגלית | הפרמייר ליג: אברמוביץ’ מודח מתפקידו בצ’לסי

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/22 19:59 ט באדר ב'

פורטוגל: רב נעצר בחשד שסייע לרומן אברמוביץ' לקבל אזרחות
רומן אברמוביץ', צילום: shutterstock

העיתון הפורטוגלי "פובליקו" דיווח כי רב הקהילה היהודית בעיר פורטו שבצפון פורטוגל, הרב דניאל ליטבק, נעצר ביום חמישי האחרון בחשד שסייע למיליארדר הרוסי-ישראלי רומן אברמוביץ' לקבל אזרחות פורטוגלית בניגוד לחוק. 

מעצר של הרב בוצע כחלק מחקירה שהחלה עוד בחודש ינואר, חקירה שנועדה לבחון את הענקת האזרחות הפורטוגלית לאברמוביץ'. האוליגרך קיבל אזרחות באפריל 2021 בהתבסס על חוק שמציע התאזרחות לצאצאי יהודים ממוצא ספרדי שגורשו במהלך האינקוויזיציה מחצי האי האיברי, בו שוכנות היום ספרד, פורטוגל, אנדורה וגיברלטר. 

על פי החוק, בשביל לקבל אזרחות על המועמד לעבור בדיקה גנטית שתבחן את מקורו של המועמד. מועמדותו של אברמוביץ' נבחנה על ידי המרכז היהודי בפורטו, שבו ליטבק משמש כרב. על פי החשד, הרב היה אחראי להנפקת המסמך שאפשר לאברמוביץ' לקבל את האזרחות בסופו של דבר. נציין כי עד היום ישנן עדויות ספורות בלבד של יהודים ספרדים שהגיעו לרוסיה. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי אזרחותו של אברמוביץ' עלולה להישלל ממנו לפי ממצאי החקירה.

הפרמייר ליג: אברמוביץ’ מודח מתפקידו בצ’לסי

נזכיר כי בפברואר 2022, אברמוביץ' הודיע על העברת הקבוצה שבבעלותו, צ'לסי הבריטית, לנאמנים בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה ובשל החשש מהקפאת נכסיו בבריטניה בתחילת חודש מרץ הודיע כי החליט למכור את צ'לסי וכי כל הרווחים מהמכירה יתרמו ליתומי המלחמה באוקראינה.

כמו שחשש, ב-10 במרץ הוקפאו נכסיו בבריטניה, ואפשרותו למכור את המועדון נבלמה. בנוסף, בריטניה הודיעה על הוספת שמו של אברמוביץ לרשימת האוליגרכים תחת סנקציות.

היום הודיעו בפרמייר ליג כי אברמוביץ’ מודח מתפקידו בצ’לסי: "בעקבות הסנקציות, מועצת הפרמייר ליג פסלה את אברמוביץ’ מתפקידו בניהול צ’לסי. ההחלטה איטנה משפיעה על יכולת המועדון להמשיך להתאמן ולשחק כרגיל".