מלחמה באירופה

ביידן מזהיר: פוטין שוקל להשתמש בנשק כימי וביולוגי נגד אוקראינה

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת ולאור ההתקדמות האיטית של צבא רוסיה, במערב חוששים מצעד קיצוני של פוטין שיכלול תקיפות בנשק כימי וביולוגי | קרוב לאלף אזרחים אוקראינים נהרגו מתחילת המלחמה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/22 07:36 יט באדר ב'

ביידן מזהיר: פוטין שוקל להשתמש בנשק כימי וביולוגי נגד אוקראינה
פוטין על רקע בניין הרוס בחרקוב, צילום: shutterstock, depositphotos

המלחמה הקשה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת כבר קרוב לחודש ולאור התסכול הרוסי מקצב ההתקדמות של הצבא, במערב חוששים מעליית מדרגה חריגה בפשעי המלחמה של נשיא רוסיה וולודימיר פוטין. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הזהיר הלילה מצעד חסר תקדים. 

"פוטין שוקל להשתמש בנשק ביולוגי וכימי"

ביידן אמר כי הטענות השקריות של פוטין בדבר שימוש של המערב בנשק ביולוגי הן, "סימן ברור שפוטין שוקל להשתמש בנשק ביולוגי וכימי כאחד". בנוסף, ביידן הזהיר מנכ"לי חברות בכירים והודיע כי, "פוטין עם הגב לקיר ורוסיה עשויה לתכנן מתקפת סייבר נגד ארה"ב". באו"ם מעדכנים היום כי 925 אזרחים אוקראינים נהרגו מתחילת הקרבות.

בתוך כך, המלחמה באוקראינה נמשכת ביתר שאת. רוסיה אישרה כי היא הפציצה בסיס של צבא אוקראינה במערב המדינה. טרם ברור מניין הנפגעים בתקיפה. התקיפה נחשבת חריגה, שכן אזור מערב אוקראינה ספג מספר נמוך של תקיפות רוסיות משאר המדינה מאז תחילת המלחמה. 

התקיפה הרוסית הגיעה שעות לאחר הפצצה קטלנית של מרכז קייב. בהפצצה נפגעו בתי מגורים, מרכזים מסחריים וקניון. עד כה דווח על 8 הרוגים. בעקבות ההפצצה הודיע ראש עיריית קייב כי העיר תיכנס לעוצר עד 7:00 ביום רביעי. בדרום המדינה גובר החשש כי הרוסים עומדים לפרוץ לאודסה, בעקבות הפצצה רוסית בפאתי העיר.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן