מזכיר המדינה האמריקאי: מחויבים לשמירה על ביטחון ישראל

אנתוני בלינקן, איש ממשל בידן הנכנס, שוחח עם שר החוץ אשכנזי והתחייב לשמירה על ביטחון ישראל ולקידום תהליך השלום באזור

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 28/01/21 08:04 טו בשבט התשפא

מזכיר המדינה האמריקאי: מחויבים לשמירה על ביטחון ישראל
אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה הנכנס, צילום: shutterstock

עידן ביידן: מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, הודיע על מחויבותו לביטחונה של ישראל ולקידום תהליך השלום באזור. בשיחה עם שר החוץ גבי אשכנזי, שיבח בלינקן את אשכנזי על הצעדים האחרונים בהסכמי אברהם ואף אישר את הסיוע האמריקאי בהמשך. "שר החוץ אשכנזי ומזכיר המדינה בלינקן הסכימו על המשך השותפות בין ארצות הברית וישראל, תוך שיתוף פעולה באתגרים הבאים", כך כתב מזכיר המדינה בחשבון הטוויטר שלו היום (ה').

Great speaking with @Gabi_Ashkenazi today to discuss the steadfast partnership between the U.S. and Israel. Our commitment to Israel’s security is sacrosanct, and I look forward to working with the Foreign Minister and others toward our common goals.

— Secretary Antony Blinken (@SecBlinken) January 28, 2021

בתוך כך, אמש, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כחלק מהחלטותיו הראשונות בתפקיד, הורה להקפיא שורה של עסקאות נשק שנחתמו בתקופת כהונתו של טראמפ, כשבמרכזן מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות, החלטה שיכולה להשפיע על יחסיה הדיפלומטיים של מדינת ישראל עם המדינה במפרץ.

אמש, אמר בלינקן כי ארה"ב תשוב להסכם הגרעין אם איראן תעשה זאת ותעמוד בדרישות ההסכם. עוד הוא מסר כי ארה"ב תדון עם בעלות בריתה בנוגע להארכת ההסכם. נזכיר כי בלינקן שימש כסגן מזכיר המדינה של ארצות הברית וכסגן היועץ לביטחון לאומי תחת הנשיא ברק אובמה. בלינקן מחליף את מייק פומפאו, מי שכיהן כמזכיר המדינה בתקופת הנשיא טראמפ, והיה נחשב לידיד ישראל.

(השבעת הנשיא ה-46, ג'ו ביידן)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן