ממשל ביידן: נפתח מחדש את נציגות אש"ף בוושינגטון

הנציג האמריקאי במועצת הביטחון של האו"ם אמר שממשל ביידן יחדש את הסיוע הכלכלי לרשות הפלסטינית ויפתח מחדש את נציגות אש"ף בוושינגטון ואת הקונסוליה בירושלים. לדבריו, הממשל החדש ירצה לקדם הסכמי נורמליזציה נוספים בין ישראל לעולם הערבי בכדי לסייע לפתרון שתי המדינות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 26/01/21 19:12 יג בשבט התשפא

ממשל ביידן: נפתח מחדש את נציגות אש"ף בוושינגטון
צילום: shutterstock

בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא המצב במזרח התיכון שנערכה היום (ג'), הציג ממשל ביידן, לראשונה מאז השבעת הנשיא החדש, את מדיניותו בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הנציג האמריקאי בדיון היה סגן השגריר הזמני של ממשל ביידן באו"ם, ריק מילס, אך בתחילת דבריו הוא הדגיש כי הוא מייצג את המדיניות של הממשל החדש.

כבר בפתיחה הובהר כי ממשל ביידן יתמוך בפתרון של שתי מדינות שיהיה מוסכם על שני הצדדים. הנציג האמריקאי הדגיש כי "החזון הזה נשאר הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתיד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

נציג ארה"ב הוסיף ואמר כי ממשל ביידן יחדש את היחסים עם הרשות הפלסטינית, יחדש את הסיוע הכלכלי ויפתח מחדש נציגויות דיפלומטיות שנסגרו תחת ממשל טראמפ - משרדי אש"ף בוושינגטון והקונסוליה האמריקנית בירושלים, בין היתר. הוא הוסיף כי ארה"ב תתנגד להחלטות חד צדדיות נגד ישראל בפורומים בינלאומיים.

סגן השגריר מילס בירך על הסכמי הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב אך הדגיש כי "נורמליזציה אינה תחליף לשלום בין ישראל לפלסטינים". לדבריו, ממשל ביידן מקווה שאפשר יהיה לקדם הסכמי נורמליזציה נוספים בין ישראל לעולם הערבי שיסייעו לפתרון שתי המדינות.

עוד הדגיש הנציג האמריקאי למועצת הביטחון של האו"ם כי בניגוד לממשל טראמפ, הממשל החדש יבסס את מדיניותו בנושא הישראלי-פלסטיני על התייעצויות עם שני הצדדים. "אי אפשר לכפות שלום על אחד הצדדים", אמר. לדבריו, ההנהגות בישראל וברשות הפלסטינית רחוקות מאוד בעמדותיהן, המצב הפוליטי מסובך והאמון נמוך. אי לכך, אמר מיליס, ממשל ביידן רוצה "לשמר את היכולת להגיע לפתרון שתי מדינות" בעתיד ולשפר את המצב בשטח, במיוחד בעזה. לדבריו, ממשל ביידן יעודד את ישראל והרשות הפלסטינית להימנע מצעדים חד צדדיים שיקשו על פתרון שתי המדינות - כגון סיפוח, בניית התנחלויות, הריסות בתי פלסטינים, הסתה ותשלום כספים למחבלים.
 

טקס השבעת ג'ו ביידן לנשיא ה-46 של ארה"ב: