צחי הנגבי: הממשלה תפעל להסדרת ההתיישבות הצעירה

במענה להצעה לסדר בנושא הסדרת ההתיישבות, שר ההתיישבות הכריז במליאת הכנסת: "נגבש הצעת החלטה לממשלה במטרה לקדם את הסדרת ההתיישבות הצעירה". שדולת ארץ ישראל בכנסת: "נעמוד על כך שהחלטת הממשלה תאושר במהרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/11/20 18:25 ט בכסלו התשפא

צחי הנגבי: הממשלה תפעל להסדרת ההתיישבות הצעירה
צחי הנגבי בביקור במבואות יריחו בחודש שעבר, צילום: מבואות יריחו

הסדרת ההתיישבות הצעירה. האם אנחנו לקראת פריצת דרך משמעותית בהסדרת ההתיישבות הצעירה? במענה להצעה לסדר בנושא הסדרת ההתיישבות של חברי הכנסת אבי דיכטר, אופיר סופר ומשה ארבל, התחייב הערב (ד') שר ההתיישבות, צחי הנגבי, במליאת הכנסת: על דעת ראש הממשלה נביא את הסדרת ההתיישבות הצעירה להחלטת ממשלה.

ההתיישבות הצעירה פועלת להסדרתה במשך שנים. כעת, עם תוצאות הבחירות בארצות הברית ונצחונו של ג'ו ביידן, ראשיה פועלים במרץ רב לנצל את החודשיים האחרונים עד יציאתו של הנשיא טראמפ מהבית הלבן. הערב במליאת הכנסת, נראה כי חלה התקדמות בנושא. השר הנגבי: "חוות דעתם של היועצים המשפטיים שעוסקים בכך היא שהסדרת תנאי המחיה הנורמטיביים לאותם עשרות אלפי תושבים מחייבת החלטת ממשלה שתגדיר את היישובים הצעירים כיישובים בהליכי הסדרה".

הנגבי המשיך: "על דעת ראש הממשלה שוחחתי עם השר לעניינים אזרחיים וביטחוניים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון ואני שמח להודיע על כך לראשונה: סיכמנו שבצוותא נגבש הצעת החלטה לממשלה במטרה לקדם את כל המהלכים החוקיים שיביאו להסדרת ההתיישבות הצעירה. אני משוכנע שהממשלה תתייחס לנשוא במלוא הרצינות ותבחן אותו בשיקול דעת מעמיק".

 

יושבי ראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ חיים כץ וח"כ בצלאל סמוטריץ' ברכו על הודעתו של הנגבי: "המאבק של שדולת א"י נושא פרי! תודתנו לראש הממשלה, לשר מיכאל ביטון, ולכל חברי השדולה והשרים שנטלו חלק במאבק הצודק הזה. נמשיך לעקוב ונעמוד על כך שהחלטת הממשלה תאושר במהרה ותכלול תקציבים ותקנים בהיקף הנדרש ליישומה המיידי. החלטת הממשלה חייבת להביא לשיפור מיידי בחיי המתיישבים, באמצעות חיבור לתשתיות הכרחיות ואישורי בנייה למבני חינוך. וכן למתן סמלי ישוב או מעמד של שכונות בישובים קיימים".

במועצת יש"ע מברכים גם הם על דבריו של הנגבי: "שנים רבות שמאות משפחות אשר גרות בהתיישבות הצעירה אינן יכולות ליהנות מהדברים הבסיסיים ביותר – מים זורמים, חשמל סדיר, אינטרנט ותקשורת ומרכיבי ביטחון. אנו מברכים על ההודעה ומצפים לראות את החלטת הממשלה מאושרת בהקדם ומתקדמת לפסים מעשיים. אנו עובדים יחד עם צוותי העבודה לקידום התכניות להסדרת היישובים הצעירים".

ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, הגיב על ההתקדמות בהסדרת היישובים הצעירים: "משפחות רבות בהר חברון ממתינות להסדרה שנים רבות ובינתיים סובלות מתשתיות הומניטריות לקויות. אני מברך על ההתקדמות עליה הצהירו חברי השרים מיכאל ביטון  וצחי הנגבי. לצערי, ועדת ההסדרה שפעלה להסדרת היישובים הצעירים לא הביאה לפתרון המיוחל ולכן נבחן כל התקדמות במעשים ובלוחות זמנים. על ממשלת ישראל לנצל את חלון הזמנים שנותר לממשל טראמפ". 

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, אמר: "המתיישבים אשר נשלחו להתיישב בנקודות האסטרטגיות ביותר על ידי ממשלות ישראל זכאים לקבל את התנאים הבסיסיים המגיעים לכל לאזרח במדינת ישראל. קורא לממשלת ישראל, ראש הממשלה ושר הביטחון לאשר את הסדרת ההתיישבות כבר בחודש הקרוב ובכך לאפשר לעשרות אלפי מתיישבים חיים נורמליים. אין מוסרי וצודק מזה."