ח"כים מימין דורשים מנתניהו: הסדר את ההתיישבות הצעירה לפני עזיבת טראמפ

חודשיים לפני שהנשיא טראמפ מפנה את כיסאו בבית הלבן, ראשי ההתיישבות הצעירה ועשרות חברי כנסת בימין פונים לראש הממשלה, ודורשים ממנו להסדיר את יישוביהם. בין החתומים על "צו השעה": נפתלי בנט וצבי האוזר שקורצים למצביעי הימין

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/11/20 21:42 א בכסלו התשפא

ח"כים מימין דורשים מנתניהו: הסדר את ההתיישבות הצעירה לפני עזיבת טראמפ
נתניהו במבואות יריחו, צילום: פלאש 90

בעוד כחודשיים, לאחר השבעת ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית, יעזוב הנשיא היוצא דונלד טראמפ את הבית הלבן, ובכך יסתיימו להן ארבע שנות ממשל אוהד לישראל ולהתיישבות ביהודה ושומרון. בימים אלה, ראשי ההתיישבות הצעירה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, בעזרת 36 חברי כנסת ממספר סיעות בימין, לוחצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו להסדיר את יישוביהם. מדובר ב 20,000 תושבים היושבים בכ-70 יישובים שנוסדו סביב שנת 2000. 

בין החותמים ניתן למצוא את שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט שעושה סימנים כמי שיתמודד לראשות הממשלה מול נתניהו. גם מי שלכאורה יושב על משבצת של מפלגת כחול לבן, ח"כ צבי האוזר חתם על העצומה. אם אכן ראש הממשלה יביא להצבעה החלטת ממשלה בדבר הסדרת המאחזים הללו, ייתכן והאוזר יהיה לשון המאזניים.

מעז יצא מתוק: ריבונות OUT הסדרה IN

בעצומת שדולת ארץ ישראל, עליה חתומים הח"כים ותועבר לראש הממשלה מחר(ד'), נכתב: "אנו, חברי השדולה החתומים בזאת, מצידיעים למפעל ההתיישבות הצעירה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, ומאוחדים בעמדה כי הסדרת ההתיישבות הצעירה היא צו השעה, וכי אין זה הוגן סביר או אחראי, הותיר את היישובים חסרי מעמד ואת עשרות אלפי התושבים משוללי זכויות". 

עוד הם כתבו: "אנו קוראים לראש הממשלה להביא להצבעה החלטת ממשלה שתסדיר באופן מיידי את כל היישובים הצעירים, כשכונות או כיישובים בפני עצמם, ולחברי הממשלה, כולם, אנו קוראים לתמוך בהחלטת ממשלה צודקת זו". 

צילום: דוברות

 

כזכור, יומיים לפני בחירות ספטמבר 2019 הוסדרה ההתיישבות במבואות יריחו שבבקעת הירדן, לאחר שמספר ימים קודם לכן הכריז נתניהו כי יחיל ריבונות בבקעת הירדן.

על העצומה חתומים הח"כים: צביקה האוזר, אלכס קושניר, עודד פורר, יבגני סובה, קרן ברק, ניר ברקת, מאי גולן, עוזי דיין, אבי דיכטר, שרן השכל, מיקי זוהר, אסנת מארק, גדעון סער, אתי עטיה, טלי פלוסקוב, אריאל קלנר, שלמה קרעי, קטי שטרית, מיכל שיר, עמית הלוי, משה אבוטבול, משה ארבל, יוסי טייב, מיכאל מלכיאלי, שמואל מרגי, אליהו ברוכי, ינון אזולאי, יעקב טסלר, יצחק פינדרוס, נפתלי בנט, איילת שקד, אופיר סופר, מתן כהנא חיים כץ ובצלאל סמוטריץ'.

(ההחלטה על הסדרת מבואות יריחו בחודש ספטמבר 2019)