השר צחי הנגבי במבואות יריחו: נפעל לפיתוח מואץ

השר לענייני התיישבות ביקר ביישוב והבטיח כי יפעל לקידום הסדרתו: "נביא בעתיד הקרוב מאות משפחות להתיישב במבואות יריחו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 19:55 ט בחשון התשפא

השר צחי הנגבי במבואות יריחו: נפעל לפיתוח מואץ
השר הנגבי בביקור ביישוב, צילום: מבואות יריחו

השר צחי הנגבי, שר ההתיישבות, ביקר הבוקר (ג') בישוב מבואות יריחו, יחד עם הנהלת החטיבה להתיישבות וראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחייני.

צחי הנגבי בראיון לכיפה: "הריבונות לא ירדה מהפרק"

השר הנגבי סייר ברחבי הישוב, שנמצא בשלבי פיתוח מואצים לאחר שהממשלה אישרה את הסדרתו לפני שנה, ואף שתל עץ בשכונת הקבע החדשה.
בישיבת עבודה שנערכה בישוב סיכם השר הנגבי כי משרדו יפעל להסדרת מעמד הקרקע של הישוב, ולקידום החלטת ממשלה שתחזק את פיתוח הישוב וביסוסו.

הנגבי עם התושבים

הנגבי עם התושביםצילום: מבואות יריחו

במהלך הסיור סיפר השר הנגבי בהתרגשות על הקשר האישי שלו למקום, שבסמוך לו אירע אסון הנ״ד: התרסקות מסוק היסעור בו נפלו 54 לוחמי צה״ל. השר הנגבי סיפר בכאב כי האסון התרחש במהלך תרגיל מסכם של חטיבת הצנחנים, שבה שירת באותה עת. דקות לאחר שמסוקי החטיבה המריאו מהקרקע, שכיום מהווה חלק מאדמת הישוב, התרסק מסוק ובו פלוגת צנחנים של גדוד 890, ואיש מ-54 הלוחמים ואנשי צוות האויר ששהו בו לא ניצל. 
השר סיפר על התחושות מאותו לילה נורא ועל הקשר המיוחד שלו לאזור, שמתבטא בין השאר בהגעה מידי שנה לטקס זכרון לנופלים שמתקיים באנרטת הנ"ד, הסמוכה למבואות יריחו.

לסיכום הביקור אמר השר הנגבי: "התרגשתי לבקר בישוב ולחזור להפריח חיים במקום בו חווינו אובדן.
הצמיחה של הישוב, והעשייה החלוצית והציונית של התושבים מחממת את הלב. המשרד בראשותי יחד עם החטיבה להתיישבות מובילים ויובילו את פיתוח הישוב וביסוס ההתיישבות באזור כולו.
לקחתי על עצמי לחזק את התמיכה הממשלתית במפעל ההתיישבות, ובתמיכת ראש הממשלה נצליח להביא בעתיד הקרוב מאות משפחות להתיישב במבואות יריחו".

ראש המועצה ונציגי הישוב הודו לשר על הביקור ועל תמיכתו וסוכם על תוכנית עבודה להמשך.


(צחי הנגבי בראיון לכיפה)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן